lämna igen skadad fisk?

#1 - 26 januari 2005 13:00
köpte två stycken platyhonor igår. den ena är frisk och kry, men när jag släppte ut dem i akvariet igår såg jag att den andra har ett gammalt sår på huvudet, resta fjäll längs ryggen..den är jättemager och äter inte. jag har alltså inte fått den fisk jag pekade på.

nu till min fråga; när man har köpt fisk brukar man ju förvänta sig att de ska vara friska.
ska man kunna lämna igen den eller byta ut fisk som man köpt skadade eller sjuka? :confused:
#2 - 26 januari 2005 13:36
Kan iofs mycket väl vara den fisk som du pekat på.... belysningen i vissa affärer är inte så bra så ofta ser fiskarna helt annorlunda ut när man kommer hem med dem.... men om det hade varit jag så hade jag gått tillbaka till affären med fisken och pratat med dem.. är det så pass synligt att den är sjuk och du köpte den igår så borde affären kanske inte ha sålt den.
Jag fick några dåliga scalarer för ett tag sedan... visste inte om det var jag som hade nått skit i mitt vatten som gjorde att de blev sjuka eller om det var fisken som det var fel på.... iaf efter ett tag när jag ändå var nere i affären så talade jag om för personalen vad som hade hänt... att alla fiskarna dog.... det slutade med att jag fick ett tillgodokvitto på nya scalarer....

Så prata med affären... det som högst kan hända är att de säger nej men då mister de juh oxå dig som kund...
#3 - 26 januari 2005 22:38
Ajdå

Tjenixen...! Du din beskrivning av fisken låter INTE bra...låter lite som bukvattensot...fast den sjukdomen kanske inte platys brukar ha...(nån annan kanske vet?) men ändå!! Det låter inte särskilt bra...

Ta med fisken till affären med det samma!!!

Hoppas det löser sig...

Annons