lämna diskus?

#1 - 28 december 2005 21:49
behöver alla komentarer jag kan få....måste då lämna dem i morgonförmiddag. ska jag lämna tillbaka mina 8 cm diskusar ca 9mån o ta dem på 14 cm istället...(samma pris) dem e ca 2 år gammla..hade tänkt försöka odla lite.. alla kommentarer är välkommna
#2 - 29 december 2005 07:42
Det är ju lite roligare med större diskus, det måste jag säga. Själv har jag diskus som är mellen 8-12cm och jag önskar att min man inte köpt de två minsta då de är lite mer utsatta. Jag blir lite konfudersam på de som du nämner är 14cm och 2 år. Då borde de ha vuxit fullt ut (20cm) om de inte har gått i ett aldeles för litet akvarium vill säga och kanske lite sämre foder.

Om du får byta rätt av, så är är det ju inga större problem. Är det ett par sedan tidigare du skall ta då? Kan ju vara lite lättare att få dem i lek då. Men man bör vara medveten om att paret man tar hem, kanske inte förblir par i det nya akvariet. Själv höll jag på att köpa mig ett "lekpar" av sorten "red dragon", välldigt dyrt. De hade då lekt 3-6ggr men ätit upp alla äggen efteråt. Inte direkt vad man önskar sig för de pengarna som skulle ha slantats upp.

Jag är själv relativt ny innom diskus, så jag kan rekomendera att läsa runt lite i diskustrådarna och kanske ringa runt till olika välsorterade butiker. Annars kan du alltid fråga Kaj.p här på zoopet. Han har hjälpt mig med endel frågor.

//Camilla
#3 - 29 december 2005 10:06
ja byter gav 800 för dessa o dem e 6 cm utan fenor

dem nya e 12 utan fenor

Annons