läker fjäll?

#1 - 2 juli 2003 20:18
hej min dvärggurami har blitt fjällad av e guldgurami! den har lite tomma fläckar åp ena sidna komemr detta att växa ut igen?
#2 - 2 juli 2003 20:28
Ja.. jag hade ett par silverhajar som tappade fjäll vid en flytt, men nu två veckor senare typ så är de nästan utväxta igen..de va över 15 cm, så det va rätt stora fjäll..
se upp bara så det inte blir svamp eller nåt i såren..
#3 - 2 juli 2003 20:29
Det KAN växa ut igen. Vissa fiskar läker sådana skador bättre än andra. Labyrintfiskar i allmänhet läker bra. Men det beror också på många andra faktorer. Om det inflamerar dör fisken. Om den inte får tillräckligt med mat så kommer det inte att läka. Om något annat i karet är fel så kan det störa läkningsprocessen.
MVH
Magnus
#4 - 2 juli 2003 21:06
okies den ligger mest på botten så vet int hur mycket mat den får isig..kan man lägga den i plast hink med rent vatten så den e ensam o har lättare att komma åt maten?
#5 - 3 juli 2003 05:20
Om den mest ligger på botten så tror jag faktiskt att det är ute med den. Guramis simmar normalt i övre regionerna och behöver tillgång till ytan för att andas.
MVH
Magnus
#6 - 3 juli 2003 09:22
mm fick bli toalettetn för den idag :( nu e den andra lika dan... han ligger platt på botten med sidan..tror deras simhud i fenorna vart äten oxå så de inte kunde simma så bra o få luft

Annons