Lägsta pris Juwel Rio 125??

#1 - 4 januari 2005 22:49
Jag funderar på att skaffa ett Juwel Rio 125 med bänk och skulle gärna vilja höra vad det lägsta priset är som ni sett?
Helst i Skåne med omnejd men alla priser är välkomna då det är intressant att veta (om man ska pruta...).
#2 - 4 januari 2005 23:03
Tar 2325kr på herkules zoo (www.herkuleszoo.se/). Fast jag vet inte om man kan beställa därifrån. Annars är det nog från pwss.nu där de går på 2900kr.
#3 - 5 januari 2005 08:50
hej.
Jag ville haft Rio 125, men det billigaste gick på ca 3000 inkl benställning. Köpte en Rekord 110 istället som hade samma mått men ksotade 1895 istället. FAnns på Akvariepiraten i Malmö.
Sen sålde även Zooaffäern på Center syd dem för 1200 (exkl bänk)
#4 - 5 januari 2005 11:48
Jag tror en av de absolut billigaste butikerna i Sverige på Juwel-akvarium är ZooMässan i Kungsbacka utanför Göteborg.. www.zoomassan.se .. 1495:- (inklusive bord ;) ). Köpte själv mitt Rio 240 där drygt 3000:-. Priserna gäller dock bara i butik.

Trevlig personal kan jag tillägga.

Mvh,

max!
#5 - 5 januari 2005 11:52
Jo, zoomässan är helt klart billigast på juwel, eller akvarier överhuvudtaget. Men jag var inte säker på att de hade just 125 :)
#6 - 5 januari 2005 16:26
Cujo, du har rätt i att Rekord 110 är billigare än Rio 125 så det är ett alternativ men jag har ett Vision 180 och tycker att designen på luckorna och belysningen är mycket smidig och Rio 125 har samma typ av armatur/luckor. Rekord däremot får man lyfta bort armaturen helt för att komma åt ordentligt, finns ju bara en liten foderlucka.

Ni som har Rekord 110, rätta mig gärna om jag har fel angående hur smidigt det är med armaturen.
#7 - 7 januari 2005 09:13
[QUOTE=-piraya-] Ni som har Rekord 110, rätta mig gärna om jag har fel angående hur smidigt det är med armaturen.[/QUOTE]

Hej. Det är sant att armaturen är annorlunda än på de andra, jag ville haft ett rio av den anledningen. Mendå jag inte kunde hitta nåt billigt Rio kar ( kanske hade funnits) så köpte vi Rekord 110. Vi kunde inte ha nåt som var längre än 85 cm.
Trodde det skulle bli bökigt med armaturen att plocka bort den vid vattenbyte mm, men det är inte så farligt.
Det finns två foderluckor, inte en. De är rektangulära och man får gott o väl plats med armarna i dem, så jag har inte plockat bort det när jag ansar växter och planterar. enda böket jag har är att jag har en bakgrund som inte är tät så fiskarna simmar in bakom och då måste jag plocka bort hela för att fiska fram dem igen. MEn jag ska täta de i helgen så då är problemet löst
Häverten vid vattenbyte går ner i foderluckorna. men jag tar bort armaturen när jag häller i nytt vatten.
#8 - 8 januari 2005 00:32
Tack för infon Cujo, jag får nog jämföra karen i verkligheten. Jag tycker inte heller det verkar svårt att ta bort armaturen men utan belysning ser man ju sämre i akvariet.
#9 - 8 januari 2005 01:06
[QUOTE=-piraya-]Ni som har Rekord 110, rätta mig gärna om jag har fel angående hur smidigt det är med armaturen.[/QUOTE]
Har rekord 110 och rio 300. Rios luckor är klart smidigare... Du kan ha kvar amaturen som arbetsbelysning nästan vad du än tar dig till. Med rekord kommer du inte åt filterbehållaren eller doppvärmaren utan att lyfta på hela locket men i riokaret räcker det att ta bort bakersta luckan - och du kan ha ljus på när du försöker plantera växterna. I rekord blir det lite överraskning att lyfta tillbaka amaturen och se vad man åstakommit - Luckorna ger inte mkt spelrum för att jobba... kanke om de är en mer finlemmad och smidigare person än vad jag är. Har dessutom bränt mig på lysrören väldigt många gånger när jag försökt komma åt saker i bakkant utan att ta av hela locket.

Annons