Lägger ner =(

#1 - 15 februari 2011 21:35
Hej. Lägger härmed av med min akvariehobby. för 2 år sen köpte jag ett 720 L akvarium. mittstaget lossnade och akvariets framsida bongna ut som en halvmåne, bara skräp av skiten. köpte ett nytt 720 L. Mina diskus som jag hade i en balja för att medicinera dog pga att doppvärmaren fuckade upp sig över natten.

Nudå? la ut 6000 spänn på nya diskus. Har sett att akvariets vattennivå lutat några mm, altså så har nivån varit lägre ner än andra sidan. mörkte nu att akvarieramen lutatde frammåt och att siliconet har trycks uppåt mot gruset. så tömmer skiten nu.[:(!]

Skiter att det är lite stavfel och så nu. Är så otroligt less.
#2 - 15 februari 2011 21:42
Har ett åttakantigt akvarium på 243 L. tänker ta mitt fx5a till det. och ha diskusarna i. malar och tetror får gå i en ikeabalja. Har kollat överallt vad som är felet, då jag har möbelbänk med metallrör på sidorna så såg jag att de ena röret inte satt i hålet:S förmodligen därför de lutat lite sen flytten. sjukt klantigt! Nu är frågan, är akvariumet förbrukat? siliconet sticker upp ca 0,5 cm mot gruset. Tömma, sätta tillbaka röret riktigt och tömma i 10 cm vatten och se ?
#3 - 15 februari 2011 21:42
men snälla det där var väl inga stora problem. (förutom diskus-döden då)

mittstaget kunde du ju silikonat om. finns bilder på hur man gör i min malawi-250L tråd. har jag gjort nämligen.

förstår inte riktigt hur du menar med att akvariet lutar o att silikonet är upptryckt?? att ett kar lutar lite är inga problem. tycker du ger dig lite lätt.
#4 - 15 februari 2011 21:44
silikonet kan inte flytta på sig. så jag tror inte att det där mec gruset är nått problem.
#5 - 15 februari 2011 21:59
Tjaa
Tråkigt att du lägger ner :(! Tråkigt också med diskus döden och alla de andra. Men som sagt som ovan sa, Man får inte ge sig för lätt xD
Btw Varför gjorde du en tråd om detta? För att vi ska sitta och tycka synd om dig eller fattar inte riktigt meningen med tråden.
//Joppan
#6 - 15 februari 2011 22:11
Farsan kom över och kollade, han tror att de ser snett ut från sidan pga den inbyggda bakggrunden. men siliconet som sitter längst fram på rutan ligger 0,5 cm högre upp än vad den gjort tidigare. kände nyss på siliconet, sitter fint hela vägen, men satt inte så högt upp för några dagar sen, är en tunn hinna som ligger lite högre upp, men de kanske inte gör något.

Var så att min flickvän stog och vek tvätt, Johan? Lutar inte akvariumet ? JAG: Jo de ser fan ut att göra det. sen kollar jag runt hela karet och ser att siliconet sitter lite högre upp än vad den brukar, så fick panik.

joppan, nej söker ingen tröst. Men blev så jäkla förbannad och panikslagen, därför startade jag tråden.
#7 - 15 februari 2011 22:14
silikonent kan knappast röra på sig o det är i vilket fall ingen fara. men om bänken lutar så kan det ju vara illa. men ge inte upp så lätt. det där är ju lätt ordnat.
#8 - 15 februari 2011 22:26
Äh tror jag blev väldigt nojjig. ritat lite pungter efter siliconet så man ser om de händer något. Ber om ursäkt att jag startade tråden.

/ Frid och fröjd
#9 - 15 februari 2011 22:28
Men läge att rätta tillbaka röret så att det sitter där det ska sitta. Måste man ut med all grus då?
#10 - 15 februari 2011 22:36
förstod inte riktigt vilket rör.

skippa det där med att följa silikonet. har aldrig hört talas om att silikonet flyttar på sig. det sitter fast. det kommer inte glida iväg.
#11 - 15 februari 2011 22:44
Har en brun möbelställning. Och det sitter ett metallrör på varje sida som som ska hjäpa ntill med den tunga belastningen antar jag. rören ska genom ett hål och på ena sidan så har röret inte gått igenom hålet. förmodligen därför de lutar lite.
#12 - 15 februari 2011 22:47
aha. aja fixa dit du. :) men lägg inte ner. inte för ett par skitgrejjer som detta. ( igen.förutom diskus-döden då för den är lite sugig på riktigt)
#13 - 15 februari 2011 22:50
Nej. ska inte lägga ner, men kändes så fär en stund:D Menar rören på denhär bänken http://www.zoopet.com/forum/attachment.php?attachmentid=23484&d=1254090126

Bör jag ta bort all grus då?
#14 - 15 februari 2011 22:52
nja bara så du får i röret. om du får lite hjälp kan säkert nån lyfta ena sidan på karet lite snabbt medans du får in röret i hålet
#15 - 15 februari 2011 22:57
Ok tack för svar. Vi lägger ner denhär tråden nu och kör på som vanligt. =)
#16 - 15 februari 2011 23:03
gytt!
#17 - 16 februari 2011 10:33
Lycka till! Det löser sig! iband får man sån där total panik, o lessnar fullständigt.

Annons