går det att lägga ett innerfilter ner på sidan när det är igång utan att det går sönder ?
Jag ska ha innerfiltret i en "balja" som bara är 16cm hög.
eller rekomenderar ni något annat filter ?
åheim skrev:Spelar absolut ingen roll hur du väljer att placera det;)
Nja jag tycker inte din tes håller riktigt. På vissa pumpar står impellern lodrätt och på vissa vågrätt, de som är placerade vågrätt håller alltså inte menar du? Jag tror det är helt ovidkommande eftersom impellern ändå lyfts av den starka magnetiska kraften och att då impellerns lutning inte alls spelar in. För att inte tala om kraften det blir på axeln och impellern när den ska trycka ut vattnet eller kanske lyfta det nån meter..Kjell Fohrman skrev:Nja. I princip så har du rätt - åtminstone kortsiktigt. Men på billiga pumpar så kan impellern slitas lite snett med tiden så den får lite kortare livslängd.
Men som sagt - är det en pump av bra kvalitet (dvs ingen av de billigaste) så går det säkert bra
åheim skrev:Nja jag tycker inte din tes håller riktigt. På vissa pumpar står impellern lodrätt och på vissa vågrätt, de som är placerade vågrätt håller alltså inte menar du? Jag tror det är helt ovidkommande eftersom impellern ändå lyfts av den starka magnetiska kraften och att då impellerns lutning inte alls spelar in. För att inte tala om kraften det blir på axeln och impellern när den ska trycka ut vattnet eller kanske lyfta det nån meter..