Lägga i ciklidsand..

#1 - 11 januari 2006 20:05
Hejsan..
Jag undrar om man ska tänka på nått speciellt när man ska hälla i den nya sanden i karet. Ska det vara vatten i när man häller i den? Har ni några egna erfarenheter ni kan dela med er av?:p
#2 - 11 januari 2006 20:55
[quote=_nitr2am]Hejsan..
Jag undrar om man ska tänka på nått speciellt när man ska hälla i den nya sanden i karet. Ska det vara vatten i när man häller i den? Har ni några egna erfarenheter ni kan dela med er av?:p[/quote]
Om du inte vill ha värsta grumliga vattnet kan du lägga en tidning ovanpå sanden då du häller i vattnet.
#3 - 11 januari 2006 21:22
okej.. men behöver jag oroa mig för sumpgas som jag läst att man kan få?
#4 - 11 januari 2006 22:30
Ursäkta min okunniga fråga, men vad är ciklidsand för nånting?
#5 - 11 januari 2006 22:34
[QUOTE=batski]Ursäkta min okunniga fråga, men vad är ciklidsand för nånting?[/QUOTE]

Du e inte enda som undrar :)
#6 - 11 januari 2006 22:36
[quote=Bucket]Du e inte enda som undrar :)[/quote]

Hehe.. ja du de är en en jätte fin kornig sand:p
Köpte ett begagnat akvarie och fick med denna sanden och fick de namnet på den.. så jag vet inte heller[:o] skulle visst va endel kalk i det..
Bilagor:
#7 - 12 januari 2006 00:07
#8 - 12 januari 2006 00:52
är sanden kompakt kan det va lyckat att aningen ha vatten i när man har i sanden alternativt röra om i sanden efteråt när man har i vatten för att få bort luftbubblor.
#9 - 12 januari 2006 06:42
[QUOTE=_nitr2am]Hehe.. ja du de är en en jätte fin kornig sand:p
Köpte ett begagnat akvarie och fick med denna sanden och fick de namnet på den.. så jag vet inte heller[:o] skulle visst va endel kalk i det..[/QUOTE]

Kalk? Då är den sand för afrikanska ciklider. För sydamerikanska ciklider ska inte ha kalk...
#10 - 12 januari 2006 11:31
Raven: Ja sanden är mycket kompakt.. så jag testar att ha vatten i när jag häller i den och rör om lite för att få bort luftbubblor..
Batski: Jo de är sand som ska passa malawi..

tack för alla svar

Annons