Läcker från sidorna på akvariet ! hjälp

#1 - 18 december 2014 14:14
Hej

märker nu att det läcker från både framsidorna på akvariet alltså hörnet där glasen sitter ihop längst upp

bilder kommer när jag kommer hem , någon som vet eller har tips på hur man kan stänga ingen det på ett bra sätt? har testat sån "akvarie silikon" men vattnet bara rinner igenom det på något sätt :S

240 liters juwel akvarie

http://i.imgur.com/gGE1q1d.jpg här läcker det från

all the way down to http://imgur.com/RoYGnTn
#2 - 18 december 2014 14:24
Har du gjort vattenbyte sedan det började läcka? Om du kanske fyllt på för mycket vatten efteråt?
Ta ur vatten så det slutar läcka, så vet du var läckan är. Då har du några alternativ, köp nytt, silikona det själv eller lämna in det. Att lägga silikon med invånarna kvar är ingen bra ide'...
#3 - 18 december 2014 14:26
[QUOTE=ansjo;1719915]Har du gjort vattenbyte sedan det började läcka? Om du kanske fyllt på för mycket vatten efteråt?
Ta ur vatten så det slutar läcka, så vet du var läckan är. Då har du några alternativ, köp nytt, silikona det själv eller lämna in det. Att lägga silikon med invånarna kvar är ingen bra ide'...[/QUOTE]

jag gjorde vattenbyte igår ja , silikona det själv är ett alternativ jag kan testa men haru något silikon du testat som funkar? det är från utsidan så borde inte vara problem ifall jag tömmer ungefär 30% av vattnet sen silikona det? lämna in det kommer innebära mer jobb än jag klarar av :/

bilder uppladdade nu
#4 - 18 december 2014 14:29
Jag tror du fyllt på för mycket vatten, prova att sänka nivån någon cm och se om det slutar komma vatten:).
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 18 december 2014 14:56
[QUOTE=ansjo;1719917]Jag tror du fyllt på för mycket vatten, prova att sänka nivån någon cm och se om det slutar komma vatten:).[/QUOTE]
Ja så ser det i alla fall ut på bilden.
#6 - 18 december 2014 16:37
Hoppas på att du fyllt för mycket! Usch inte kul om de skulle läcka på riktigt :/ Drömmer själv om ett juwel rio 300:)
#7 - 18 december 2014 18:46
Har du lagt silicon på utsidan?
#8 - 18 december 2014 18:58
Jag har också ett kar med en liknande list, och jag upplevde också där du beskriver.

Förklaringen för mig var att om man fyller lite för mycket och om de kommer live vågor av fiskar eller av pumpen, så dras vattnet ut med kappilärverkan.

Ingen garanti att det är samma sak du upplever, men det kan det nog vara.
#9 - 19 december 2014 08:36
Nej Anders&Kjell hade rätt , hade fyllt på fööör mycket :P tog ut lite av vattnet och det slutade vilket var tur i sig , Henrik A , aa jag la silikon på utsidan när jag märkte det av panik men det hjälpte inget så jag tog bort det .
#10 - 26 december 2014 00:58
Siliko fäster inte på en blöt yta så att när det vältorkar kommer det inte att vara tät.
REGEL 1a YTAN SKALL VARA TORR OCH REN NÄR DU SMETAR PÅ SILIKON!
Skönt att läsa att du över fyllt karet :)

Annons