Läckande Eheim Pro 3e 2074..

#1 - 6 mars 2012 17:39
Tjenare!
Jag har en Eheim Pro 3e 2074 som läcker. Men frågan är vad det är som är fel..
Om jag lutar filtret bakåt så forsar det ganska friskt där elkabeln sätts i. Alltså på vänster baksida av filtret.

Tror ni det är O-ringen som är trasig? Har köpt ny men inte bytt än då jag är lite osäker på hur man ska göra.. har inget silikon heller att kleta på.. bör man väl göra?

Nån som har tips om vad det kan vara.. låter det som stora O-ringen

EDIT: denna har jag köpt
http://www.pwss.nu/product.php?productid=11261&cat=0&page=1
#2 - 6 mars 2012 21:31
Bass skrev:
Tjenare!

Jag har en Eheim Pro 3e 2074 som läcker. Men frågan är vad det är som är fel..

Om jag lutar filtret bakåt så forsar det ganska friskt där elkabeln sätts i. Alltså på vänster baksida av filtret.

Tror ni det är O-ringen som är trasig? Har köpt ny men inte bytt än då jag är lite osäker på hur man ska göra.. har inget silikon heller att kleta på.. bör man väl göra?

Nån som har tips om vad det kan vara.. låter det som stora O-ringen

EDIT: denna har jag köpt

http://www.pwss.nu/product.php?productid=11261&cat=0&page=1
Är det på grund av o-ringen så ska det sippra i skarven mellan pump och behållare, men du beskriver att det läcker vid ingången vid elsladden... Kan vara packningen som sitter vid pumpknappen (hävertstarten), det är ett känt problem med dessa filter!
" target="_blank">
#3 - 7 mars 2012 14:31
Tack!
hmm. Tyvärr verkar det vara hävertknappen. Och jag hittar självklart inte kvittot :(
#4 - 7 mars 2012 21:43
Bass skrev:
Tack!

hmm. Tyvärr verkar det vara hävertknappen. Och jag hittar självklart inte kvittot :(
Har du betalat det med kort så räcker det för att styrka köpet tror jag.
#5 - 7 mars 2012 21:52
Jasså? Nästa problem är att det va i oktober 2010. Kan inte se så långt bak i tiden på kontot..
#6 - 7 mars 2012 22:25
Bass skrev:
Jasså? Nästa problem är att det va i oktober 2010. Kan inte se så långt bak i tiden på kontot..
Då finns det inget annat att göra än att införskaffa ett aquael unimax 250 eller det sprillans nya fluval 406:D
#7 - 7 mars 2012 22:32
Ja, Jag har unimax 250 i lilla 190L´s karet. Brutalt bra.
Jag har 2 st Eheim Pro 3.. inte så nöjd.

Annons