Labidochromis caeruleus, Kakusa "Golden"

#1 - 16 april 2008 17:12
Hej

Jag kan med glädje säga att mina golden leker och nu så släpper honan ägg som hon snabbt plockar in i munnen.

vad jag läst så tar detta 20-24dagar men vad ska jag göra sedan??

yngel akvarium? Foder ? mm tacksam för alla tips och råd samt länkar där jag kan läsa själv
#2 - 16 april 2008 17:24
Ursäkta men i stundens hetta så la jag in detta under fel rubrik
#3 - 16 april 2008 18:02
archan41 skrev:
Ursäkta men i stundens hetta så la jag in detta under fel rubrik
Bra jobbat :D

Vad går de i för kar nu? Jag har alltid låtit mina mbunas gå kvar i stora karet när de lekt. EN gång har ETT yngel överlevt till vuxen ålder :) Om du verkligen vill ha kvar yngel så är nog ett yngelakvarium bäst. Hur stort det ska vara och vilket foder du ska använda, samt när det är bäst att fånga upp honan har jag ingen erfarenhet av så det överlåter jag åt andra. Lycka till!
#4 - 16 april 2008 18:04
heljis skrev:
Bra jobbat :D

Vad går de i för kar nu? Jag har alltid låtit mina mbunas gå kvar i stora karet när de lekt. EN gång har ETT yngel överlevt till vuxen ålder :) Om du verkligen vill ha kvar yngel så är nog ett yngelakvarium bäst. Hur stort det ska vara och vilket foder du ska använda, samt när det är bäst att fånga upp honan har jag ingen erfarenhet av så det överlåter jag åt andra. Lycka till!

Dom går i ett 300 liters nu
#5 - 23 april 2010 19:24
Hej jag har precis köpt dessa fiskar till mitt ny startade akvarium och jag har försökt hitta lite fakta om dom men jag hittar inget om hur deras beteende är när dom leker kan du ge lite info om detta eller om du har någon länk

Annons