L333

#1 - 3 mars 2007 07:42
I min lokala djuraffär finns det just nu 2 st L333 - mycket fina! Jag är så sugen på en av dem, eller kanske båda två. Men i mitt 390 L går det också två stora ancistrushannar, några Corydoras samt ett gäng Praktbotia. Just nu funkar detta kalas men hur blir det om jag skaffar L333 också? Finns det risk att det blir konkurrens om bottenyta och grottor? Och blir det gruff mellan dem och ancistrushannarna som redan nu är lite smågriniga? Jag måste naturligtvis komplettera med fler gömställen.
Vill gärna också ha lite allmänna upplysningar - har läst på både Planet Catfish och GOC men vad den har för "personlighet" står den inte så mycket om. Är den skygg, dag -eller nattaktiv och sådant, menar jag.
#2 - 3 mars 2007 07:47
Det ska inte vara några större problem att husera dom tillsammans med ancistrusarna, se till att det finns grottor och olika gömställen till dom bara.
Jag har båda sorterna i mitt 720 och där leker båda maltyperna ständigt.
Dom kan vara lite skygga i början men så småningom är chansen stor att du får se L333:orna dagtid då dom vant sig vid omgivningen.
:)
#3 - 3 mars 2007 10:10
Min L333 ligger med huvudet inkört i ett keramikrör på dagarna :) På nätterna är det full fart. Har bara haft den i några veckor så den kanske tuffar till sig snart och vågar sig fram även dagtid.
#4 - 3 mars 2007 11:34
Jag har små L333 (4-5 cm) som går tillsammans med ett gäng L075 mellan 10-15 cm stora och det är inga problem alls dom emellan. Faktum är att de små L333 är riktigt kaxiga och låter sig inte jagas iväg av L075 trots att de är 3ggr så stora.

Enligt min uppfattning är L333 betydligt mer tillbakadragna dagtid om man t.ex. jämför med L075 som iofs är känd för att vara 'synlig'.
Släppte nyligen ned några L333 i ett sällskapsakvarium och första veckan var de riktiga doldisar men nu är de framme vid matdags även dagtid. Där tar de för sig av maten trots hård konkurrens från andra malar och tetror.

I ditt fall är det väl kanske Praktbotierna som skulle stå för den största konkurrensen.
#5 - 4 mars 2007 20:26
Tjena!
Jag har dock ingen L-333:a än men jag har en hel del andra malar som går i samma kar och de fungerar fint tillsammans. Se bara till att det finns gott om gömställen så ska nog saken var biff!

Annons