L175? Valet är klart!

#1 - 4 januari 2006 21:17
Valet av mal är klart!

Det blev en L175. Blandade som "okunnig" ihop det med L075 som vi sett och blivit förtjusta i. Skillnaden är att vår har orangeröda fenor och stjärt i övrigt ser "han" ut som en leopard - kanonläcker och pigg.

Har surfat runt och funnit en sida på utrikiska som visar en gråsvart med vita fläckar, kan inte ens vara kusin med vår.

Någon som vet storlek, ph osv?

Växer han lite så lovar vi att leverera bild till alla sidor som efterfrågar!

Det är "nog" inte en sån "leopard" L114, som blir 25 cm, han är blekare och mer helfärgad aprikos, ser "fladdrigare" ut, med sina fenor så liten han är! (som en tumme).

Övriga invånare är vid god vigör!
#2 - 6 januari 2006 22:28
Är du säker på att de du köpte malen av visste exakt vad det var för L-nummer på den.Det underlättar om du hade en bild på den.
Mvh Richard
#3 - 15 januari 2006 18:24
Känner mig säker på att säljaren har kunskapen att säga rätt L-nummer. Så fort "Dragon" som han heter är framme och visar sig så ska vi försöka förmedla en bild.
Vi har inte sett honom mycket, han bor i ett vrak, emmellanåt kan vi skönja stjätfenan så att vi vet att han är vid liv.

Otroligt vacker är han i alla fall.
#4 - 16 augusti 2009 11:50
Nu får vår Dragon flytta tillbaka

guppymamma skrev:
Känner mig säker på att säljaren har kunskapen att säga rätt L-nummer. Så fort "Dragon" som han heter är framme och visar sig så ska vi försöka förmedla en bild.

Vi har inte sett honom mycket, han bor i ett vrak, emmellanåt kan vi skönja stjätfenan så att vi vet att han är vid liv.

Otroligt vacker är han i alla fall.

Vi har bestämt att avveckla akvariet så nu är vår vackra L-mal på väg tillbaka till säljaren, ca 25 cm lång!

Hoppas han får ett nytt hem med lika bra tillgång på mat och vattenbyten!
Vi kommer sakna honom!

Trop Akvariefisk Import
Kaggeledstorg, Uddeholmsg. 1, 416 75 GÖTEBORG 031-84 78 80
#5 - 16 augusti 2009 13:15
#6 - 16 augusti 2009 13:24
ansjo skrev:

Nej, det stämmer inte med 014, inte 175 heller för den delen. Han är leopardfärgad på kroppen och har svepande, riktigt stora, aprikosa fenor. En kraftig bred en!
Säljaren såg nöjd ut när han flyttade in honom i sitt visningakvarie. Har aldrig, varken innan eller efter köp, sett något liknande. Bara han får det bra nu!
#7 - 16 augusti 2009 13:49
Har bild men vet inte hur jag får in den. Det måste var enkelt!
Pust...................
#8 - 16 augusti 2009 14:01
En sista gissning är L-114 http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=208 och då förstår jag att han var nöjd:)....
#9 - 16 augusti 2009 14:02
guppymamma skrev:
Har bild men vet inte hur jag får in den. Det måste var enkelt!

Pust...................

Lägg in den på tex www.photobucket.com och länka den hit:).
#10 - 16 augusti 2009 14:29
L-114 är huvudet på spiken!
Fast vår är/var finare!

Tack Anders
#11 - 16 augusti 2009 14:38
Jo, de är skitina, jag har själv ett par stycken:): http://www.zoopet.com/fiskar/fisk_mer_bilder.php?NR=336
#12 - 16 augusti 2009 14:45
Den övre är väldigt lik vår, hoppas du inte bor i Gbg, för då kunde ju hellre du fått "honom".
Lite mer orangeröd ändå men det är garanterat den "sorten".
Blir konstigt att sova utan pump på övervåningen.

Annons