L128, L200

#1 - 30 december 2007 15:16
har inga bilder på dem och det e ju förbjudet att sno andras, undrar om någon kan vara snäll nog att mejla mig en på L200 och en på L128 så jag kan lägga upp bilderna på min försäljnings annons.

Mail: [EMAIL="casanovaxxx70@hotmail.com"]casanovaxxx70@hotmail.com[/EMAIL]

Ursäkta det barnsliga namnvalet, var 13 då jag fixade mejlen haha:D

Vore som sagt skitsnällt.

Mvh Amaro
#2 - 30 december 2007 15:23
ps bilder på L134 skulle också vara riktigt nice om ni kunde mejla.
#3 - 30 december 2007 16:21
Kan du inte länka bilden från någon annan sida?
Ska du sälja dem på någon akvarierelaterad sida så vet nog de flesta vad det är för malar om man vill lägga dessa pengar på en mal;).
#4 - 30 december 2007 17:13
ansjo aa de e sant haha, kan ju länka, dum man e lixom :D är nog förkylningen som håller hjärncellerna från att vara igång.

sant det med men det lockar folk mer om man har foto har jag förstått :D
#5 - 30 december 2007 17:41
Amaro skrev:
sant det med men det lockar folk mer om man har foto har jag förstått :D

Personligen skulle jag vara mer intresserad av bilder på de aktuella malarna, inte på någon annan även om det är samma sort... Jag vill ju kunna bilda mig en egen uppfattning om färg, kondition mm. på de malar jag eventuellt skulle vara intresserad av.
#6 - 30 december 2007 21:19
Nitra håller med dig där för o vara ärlig. Men faktum är att mina är i riktigt riktigt bra skick, skulle annars ej sälja dem. Samt att jag skulle skriva att de inte är dem på bild men att de är identiska, om inte identiska förklaring på skillnaderna.

Så dä lungt vettu ;)
#7 - 30 december 2007 23:00
Varför tar du inte kort på dem själv? Kanske har missat något.

Personligen tycker jag att det inte spelar någon roll om det inte är någon bild eller en bild på en annan mal som någon annan har fotat.

En bild på JUST DEN fisken är det som gör mig mest intresserad. Där ser man själv vad det är för något, kondition osv. Känns mer tryggt då anser jag.

Lycka till med försäljningen, synd att du gör dig av med så fina malar.
Guest
#8 - 30 december 2007 23:33
Håller med.
Antingen bild på sälj-objektet, eller ingen bild alls.
Tror de som köper mal har ganska bra koll med...
#9 - 31 december 2007 00:58
mikael har ingen ork att fota hehe, men får nog göra ett försök :) måste endå fota karet också eftersom den ska säljas den med.

Men för övrigt så tycker jag inte det spelar någon roll, visst spelar det roll på en del fiskar som har sina unika drag, typ som L134 som är helt olik den andre gällande strecken. En har svarta prickar och några streck medans den andra har helt raka streck osv. Då är det klart att det kanske bör finnas bild på dem alla 4 jag har så att personen som vill köpa kan välja vilken den tycker e finast.

Men när det handlar om en L200 eller L128 så tycker jag inte det spelar någon roll. Dem alla ser i princip likadana ut förutom att en del e mörka i färgen och en del ljusare.

För övrigt så vill jag sätta upp bilder för att det känns tomt att inte ha en bild uppe då du lägger ut en annons. Jag brukar sj tappa lusten att ens öppna annons sidan om bild ej finns. Det handlar alltså inte om att visa hur vacker fisk det är, det handlar mer om att göra annonsen mer välkomnande.

Men men, i get ur point. Får börja fota själv då :(
#10 - 31 december 2007 01:02
Mikael_S skrev:

Lycka till med försäljningen, synd att du gör dig av med så fina malar.

Njaa :D Har 3st L200 och 2st L128, en av L128 är 15-17cm :)

det räcker med den större samt 2 L200 , tråkigt nog så blir jag tvungen att behålla dem större 2 av L200 pga dem ska gå med rovfiskar. Hade helst velat behålla den som ska säljas pga dess färger är sjukt fina, den lyser nästan upp medans de andra 2 är mattare i färgen.

men men, sånt e livet :D

Annons