L114

#1 - 10 november 2005 14:46
Någon som ligger på lite info om dessa malar??Är de svårlekta,vattenvärde,storlek på kar o.s.v??Vet att de ska bli könsmogna vid en 170mm.Har tre st på mellan 12-15cm i ett 300l kar med en cirkulatin på 3000l/h som bara är inrett med rötter,stenar och tegelrör!!
Tacksam för info!![:-139]
#2 - 10 november 2005 15:58
Jag tror inte att 300L räcker ,mer info hittar du på GoC http://www.goc.se/artregister.asp?hel_kat=85
#3 - 11 november 2005 10:29
[QUOTE=ray]Jag tror inte att 300L räcker ,mer info hittar du på GoC http://www.goc.se/artregister.asp?hel_kat=85[/QUOTE] Tackar för svaret,då får det bli ett större kar till mina malar..Räcker det med ett kar på 550???
#4 - 11 november 2005 10:35
Är också intresserad av en. Får snart hem ett till akvarie ett 375L. Klart att jag måste ha någon skoj mal i det.

Hur ser priset ut på den?
#5 - 11 november 2005 10:42
[font=Comic Sans MS][color=blue]Jag har en 13-14 cm lång som ligger och trycker i mitt lilla stenröse i btn karet.[/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=blue]En av dom vackraste L-malarna lätt med också en av dom tråkigaste jag har.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue][/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]Dom oerhört maffig mal med sina taggar längs hela kroppen.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]Dom flesta jag sett i affärer har varit små 5-8 cm och kostat runt 400[/color][/font]:-
#6 - 11 november 2005 10:53
Inte så blodigt dyra.
På vilket sätt är de tråkiga? Gömmer de sig eller?
#7 - 11 november 2005 11:57
[QUOTE=drd][font=Comic Sans MS][color=blue]Jag har en 13-14 cm lång som ligger och trycker i mitt lilla stenröse i btn karet.[/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=blue]En av dom vackraste L-malarna lätt med också en av dom tråkigaste jag har.[/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=blue]Dom oerhört maffig mal med sina taggar längs hela kroppen.[/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=blue]Dom flesta jag sett i affärer har varit små 5-8 cm och kostat runt 400[/color][/font]:-[/QUOTE]Har själv sett för 210:-/st men de var omkring 4-5 cm!!!
#8 - 11 november 2005 12:12
[QUOTE=Gimbo]Inte så blodigt dyra.
På vilket sätt är de tråkiga? Gömmer de sig eller?[/QUOTE]

[font=Comic Sans MS][color=blue]Precis som jag skrev innan så ligger min och slöar i stenröset och är framme nattetid mest.[/color][/font]
#9 - 11 november 2005 12:17
I Göteborg kostar de runt 250kr i storlek 4-6cm ,de är jätte skygga som små ,men vid 15-17cm är de inte skygga alls och är alltid framme ,blir jätte aggreasiva mot andra lika stora malar .
En liten video om L114xP.leopardus http://www.evideoshare.com/view/display.jsp?req=4%2BrBXw58cf0xhYnBi9a6cloglM7kP9eNFTLlhkSWB%2FD%2F%2BpAP2IFCJw%3D%3D
#10 - 11 november 2005 12:31
[QUOTE=drd][QUOTE=Gimbo]Inte så blodigt dyra.

[font=Comic Sans MS][color=blue]Precis som jag skrev innan så ligger min och slöar i stenröset och är framme nattetid mest.[/color][/font][/QUOTE]

Det är lite synd på en så vacker firre.
#11 - 11 november 2005 12:34
[QUOTE=Gimbo][QUOTE=drd][QUOTE=Gimbo]Inte så blodigt dyra.

[font=Comic Sans MS][color=blue]Precis som jag skrev innan så ligger min och slöar i stenröset och är framme nattetid mest.[/color][/font][/QUOTE]

Det är lite synd på en så vacker firre.[/QUOTE]

Joops det e så...men den går iofs med 1 st. L177 lika stor och fan så mkt. tuffare och en L81 (mindre och mesig) och en L134 ,10 cm, och en L200 som alltid är framme.
Kan vara så att den mest dominante malen L177 golden nuggeten ser till att L114 inte vågar vara framme om dan oxå....kan va så ?
#12 - 11 november 2005 12:45
Med så många olika arter så kan det nog vara så att en del håller sig undan för att andra är lite coolare och tuffare :)
#13 - 11 november 2005 12:52
[QUOTE=drd][font=Comic Sans MS][color=blue]Jag har en 13-14 cm lång som ligger och trycker i mitt lilla stenröse i btn karet.[/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=blue]Dom flesta jag sett i affärer har varit små 5-8 cm och kostat runt 400[/color][/font]:-[/QUOTE]
Vad kosta dina du köpte ?

Annons