Jag blev kär i dom fina snäcklekare för några månader sen. Visst bllder dom revir. Men 4 fiskar i en nyinköpt juwel primo 110 skulle väl bli bra. Men icke. De blev 5 fiskar och till en början fick den störta hanen ingen plats. 3 fiskar hade sina revir i högra halvan och hela vänstra halvan ägdes av en kraftig gul hona. Hana gav sig på henne och det blev en bitter utdragen kamp som hanen vann till sist. Honan blev helt utfryst efteråt, fick inte ens gömma sig någonstans. Jag flyttade hanen till 12-l kar. Honan tog in sitt stort revir igen och allt var bra ca. en vecka. Sen intog den andra hanen reviret av en liten fin hona. Jag fixade en 54l-burk, dit fick han flytta tilsammans med den andre hanen. Den dominanta hanen är rätt bossig å stör den andra med jäma mellanrum i sitt revir men de slåss inte. I 110an
går de tre honorna, gruffar med varandra i mitten då och då men kommer bra överens annars. Jag har testat lite andra kombinationer men hanar och honor bara slåss om liv och död som det ser u