L-137

#1 - 15 augusti 2007 05:32
Någon som kan något om L-137 köpte nyligen tre stycken små och skulle vilja ha lite info! tacksam för svar
#2 - 15 augusti 2007 08:29
Växtätare men äter i akvarium det mesta men en omväxlande diet av främst grönfoder som kompletteras av frysfoder är en bra kombination.
Det är absolut nödvändigt att det finns rötter i akvariet,,efter som arten behöver cellulosan i röttterna som energitillskott.
Inget är känt om hur den leker.
Hanar är revirhävdande mot andra hanar av samma art, men i det stora hela en fredlig art.
Akvariet ska innehålla många gömställen för dom att krypa in och busa i,
gärna i form av rötter och stenar som bildar hålor. bottenmatriealet ska vara sand eller finkornigt grus och akvariet bör ha hög cirkulation.
Omölig att se könsskillnad på.
#3 - 15 augusti 2007 13:39
cirkulation

tack för svaret!!! men vad menas med hög cirkulation har nog idag cirka 2000l/h minus slangar och filterpatroner i ett 200kar och discusarna blir nog inte så glada om jag ökar på cirkulationen
#4 - 15 augusti 2007 14:04
classekoi skrev:
tack för svaret!!! men vad menas med hög cirkulation har nog idag cirka 2000l/h minus slangar och filterpatroner i ett 200kar och discusarna blir nog inte så glada om jag ökar på cirkulationen

Det får inte vara så långsamt så den får svårt att andas

Det märkar du själv om den kryper upp till vatten kanten med näsan ovanför.
Guest
#5 - 15 augusti 2007 18:11
Du får nog inga problem med 2000L/H i ett 200L...10ggr volymen.

Om malar kryper upp mot vattenytan är det första främst dålig vattenkvalité inte själva L/H antalet.
Guest
#6 - 15 augusti 2007 21:28
3 guppy skrev:
Växtätare men äter i akvarium det mesta men en omväxlande diet av främst grönfoder som kompletteras av frysfoder är en bra kombination.

Det är absolut nödvändigt att det finns rötter i akvariet,,efter som arten behöver cellulosan i röttterna som energitillskott.

Inget är känt om hur den leker.

Hanar är revirhävdande mot andra hanar av samma art, men i det stora hela en fredlig art.

Akvariet ska innehålla många gömställen för dom att krypa in och busa i,

gärna i form av rötter och stenar som bildar hålor. bottenmatriealet ska vara sand eller finkornigt grus och akvariet bör ha hög cirkulation.

Omölig att se könsskillnad på.

Har du kopierat av denna text?
För inte kan du något om L137?
Guest
#7 - 15 augusti 2007 21:39
Anettejt skrev:
Har du kopierat av denna text?

För inte kan du något om L137?

Det luktar goc:D

Tycker mig känna igen Jannes artbeskrivningar:)
Guest
#8 - 15 augusti 2007 21:44
Lutt skrev:
Det luktar goc:D

Tycker mig känna igen Jannes artbeskrivningar:)

Att kopiera text, utan att be om lov eller att lämna upphovsman strider mot © lagen. Fråga Janne om han skrivet det...
Guest
#9 - 15 augusti 2007 21:49
orka hehe
#10 - 15 augusti 2007 22:11
Lutt skrev:
orka hehe

Jepp det är artbeskrivning + egen inforrmation:D
Guest
#11 - 15 augusti 2007 22:19
3 guppy skrev:
Jepp det är artbeskrivning + egen inforrmation:D

Då tycker jag du ska skriva ut det till nästa gång...
Läs vad jag skrivet innan i denna tråd!

Annons