L-020

#1 - 25 februari 2009 18:28
Jag var på Djuraffärn i grannkomun idag och hittade en gråprickig segelfenspleco, ingen av personalen visste att dom hade den och det verkade vara den enda.. jag undra om någon vet om den brukar finnas i butikerna eller ute på annonser då jag gärna vill ha fler?

//Martin
#2 - 25 februari 2009 22:31
L-20 Oligancistrus sp. är något helt annat än en gråfärgad Segelfenspleco, och den blir bara ca 10 cm.
Grossisten Imazo har haft dessa inne nu ett tag, och vill du ha fler så kan du be affären kolla med dem.
#3 - 25 februari 2009 23:36
ansjo skrev:
L-20 Oligancistrus sp. är något helt annat än en gråfärgad Segelfenspleco, och den blir bara ca 10 cm.

Grossisten Imazo har haft dessa inne nu ett tag, och vill du ha fler så kan du be affären kolla med dem.

Tack för de:).
ska be dom kolla nästa gång jag är dit.

//Martin
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 26 februari 2009 09:14
ansjo skrev:

Visst, det är ingen segelfenspleco, men handelsnamnet är faktiskt just gråfärgad segelfenspleco
#5 - 26 februari 2009 10:37
Sedär ja, undrar varför den fått det namnet...?
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 26 februari 2009 11:23
ansjo skrev:
Sedär ja, undrar varför den fått det namnet...?

Sannolikt liknar den en segelfenspleco - vad vet jag.
#7 - 26 februari 2009 11:50
Den enda likheten är nog att den är prickig, för någon större ryggfena har den inte:p...Men den kanske är en fena på ryggsim:D?
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 26 februari 2009 11:55
ansjo skrev:
Den enda likheten är nog att den är prickig, för någon större ryggfena har den inte:p...Men den kanske är en fena på ryggsim:D?

Well en zebrapleco (väldigt vedertaget namn) påminner ju inte heller så himla mycket om en pleco och har inte 4 ben som en zebra:D

Skulle tro att det är prickarna som gett L020 dess handelnamn - fast bätter är ju förstås att kalla den för L020 eller ännu hellre använda det vetenskapliga namnt
#9 - 26 februari 2009 22:13
Well en zebrapleco (väldigt vedertaget namn) påminner ju inte heller så himla mycket om en pleco och har inte 4 ben som en zebra:D

Detta skulle man kunna spinna vidare på i all evighet, men vi gör inte det va;):p?

Annons