Kulfisk

#1 - 23 februari 2009 23:42
Det här kanske inte är rätt ställe att ha tråden på, men jag hittade ingen bättre.

Köpte mina 5 dvärgkulfiskar idag (carinotetraodon travancoricus). I början var alla på samma ställe i ett hörn, men sedan började de sprida ut sig i akvariumet.
När jag kollade lite senare hittade jag bara 4. Jag letade länge efter den femte och upptäckte den tillslut bakom en växt. Den låg på botten, väldigt mörk och väldigt smal. Jag har försökt få den att äta men utan resultat.

Jag tänkte att den kanske blev stressad, för det finns 4 ganska stora algätare i akvariumet) så jag flyttade den till mitt snäckodlar-akvarium för att den skulle vara ensam (förutom snäckorna förstås).

Någon som har tips på vad jag kan göra? :(
#2 - 24 februari 2009 00:04
jag tror bara att du ska låta dem vara, alla mina fiskar har alltid behövt "se sig omkring" innan de börjat att bete sig normalt, specielt mina kulfiskar :)
#3 - 24 februari 2009 17:27
Är du inte rädd om dina snäckor? Eller det var därför du la den där, för att äta upp sig?
Har en fisk väl börjat matvägra tar den sig sällan igen.
Fast du kan ha tur.
Bilagor:
#4 - 24 februari 2009 17:36
varierar du foder någonting det är bra att göra det. jag hade dvärg-kulfiskar ett tag , dom älakade levande mygglarver.
små bitar av räka och malawi-mix med,
jag tror inte dom blir stressade av malarna, snarare sugen på att bita sönder och äta upp deras fenor, just den sorten är expert på det. det har jag fåt erfara,.
#5 - 24 februari 2009 23:31
icejoy skrev:
Är du inte rädd om dina snäckor? Eller det var därför du la den där, för att äta upp sig?

Har en fisk väl börjat matvägra tar den sig sällan igen.

Fast du kan ha tur.

Jag har nyss startat snäckodlingen, och jag är mer rädd om kulfisken än om snäckorna ^^
Snäckor får jag gratis från affären ändå..
Och sen så är kulfisken inte ens en centimeter lång, så han kan bara äta de allra minsta :P

Annons