Krukväxter

#1 - 22 juni 2005 13:01
Måste alla sötvattens växter som säljs i krukor vara i krukorna i akvariet... eller går det bra utan också? Funkar det om man har väldigt finkornig vit sand (typ 2-3 cm tjockt lager)? - Eller kommer dom inte kunna rota sig och flyta upp...[?]
#2 - 22 juni 2005 13:10
Inga akvarieväxter som säljs i plastkrukor (typ Tropicas) bör vara kvar i krukan när man planterar den i akvariet.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 22 juni 2005 13:33
instämmer i det petnym skriver och sedan tycker jag nog också att du skall ha mer än 2-3 cm grus i ett växtakvarium.
#4 - 22 juni 2005 13:40
Men det finns även vissa växter *min myriophyllum ex* som säljs i små krukor. riktiga dåra.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 22 juni 2005 13:49
[QUOTE=gladhertha]Men det finns även vissa växter *min myriophyllum ex* som säljs i små krukor. riktiga dåra.[/QUOTE]
De allra flesta växter säljs i små krukor men de är inte avsedda att placeras i akvariet som petnym skriver.
#6 - 22 juni 2005 14:12
en av växterna jag har skulle se mycket ful ut om jag hade planterat den med krukan.
#7 - 22 juni 2005 15:43
hehe ok, tack för hjälpen!
#8 - 22 juni 2005 18:05
[QUOTE=Kjell Fohrman][QUOTE=gladhertha]Men det finns även vissa växter *min myriophyllum ex* som säljs i små krukor. riktiga dåra.[/QUOTE]
De allra flesta växter säljs i små krukor men de är inte avsedda att placeras i akvariet som petnym skriver.[/QUOTE]

Jag menar inte de små, svarta plastkrukorna. Utan liksom riktiga lerkrukor. :) Vet också att de inte är avsedda för att planteras i karet även om många gör det.

Annons