krukväxt...

#1 - 8 januari 2006 12:25
finns det nån sort som man kan ha i akvariumet eller är alla giftiga?man vill ju exprementera lite åxå[:D]
#2 - 8 januari 2006 12:34
Du kan använda en som heter fredskalla den brukar kosta runt 30-40:- då får du ut ca 10-12 plantor den kan man använda men kanske inte växer så mycket..
#3 - 8 januari 2006 13:14
nej, vad jag vet så finns inga krukväxter du kan ha i vattnet under längre tid, de kommer alla dö... däremot kan du ha flera olika i terrarium där de inte dränks helt

[quote=santa]Du kan använda en som heter fredskalla den brukar kosta runt 30-40:- då får du ut ca 10-12 plantor den kan man använda men kanske inte växer så mycket..[/quote]

de kommer oxå gå samma öde till mötes...

http://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=29
#4 - 8 januari 2006 13:24
Bror min har faktiskt lyckats med o få fredskallan o växa vet inte hur men dom växer som bara den.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 8 januari 2006 13:54
[quote=santa]Bror min har faktiskt lyckats med o få fredskallan o växa vet inte hur men dom växer som bara den.[/quote]
De kan växa under en period och t.o.m. blomma under vattnet. Anledningen är att den har mycket näring i stammen och det tar ganska lång tid (ofta flera månader) att förbruka detta och under denna tid så växer den - sedan är det dock finito.
Så skaffa hellre riktiga akvarieväxter - eller åtminstone plastväxter för de påverkar åtminstone inte den biologiska balansen negativt.
#6 - 8 januari 2006 19:53
[quote=Kjell Fohrman]De kan växa under en period och t.o.m. blomma under vattnet. Anledningen är att den har mycket näring i stammen och det tar ganska lång tid (ofta flera månader) att förbruka detta och under denna tid så växer den - sedan är det dock finito.
Så skaffa hellre riktiga akvarieväxter - eller åtminstone plastväxter för de påverkar åtminstone inte den biologiska balansen negativt.[/quote]

Röstar på alternativ ett! :D Finns ju faktiskt många spännande akvarieväxter. Kolla in i närmsta välsorterade butik!

Annons