Krukor som grotta?

#1 - 15 juli 2009 10:56
fick en idé sen jag såg ett akvarium att lägga ner några krukor som grottor, och sådana har man ju några gamla liggandes hemma så nu är min fråga om dom går att använda? alltså om jag kokar dom 3ggr och skrubbar eller kan den finnas skit kvar?

går ju så klart att köa helt nya men det bli så många små utgifter på karet så försöker undvika dom man kan:)
#2 - 15 juli 2009 13:18
ja det funkar fint med en kruka i karet. När jag skaffade min så skrubbade jag den bara men det var några år sedan :p om jag varit du så skulle jag ha kokat den, om den håller för det.
#3 - 15 juli 2009 14:24
[QUOTE=Amazon77;1306190]ja det funkar fint med en kruka i karet. När jag skaffade min så skrubbade jag den bara men det var några år sedan :p om jag varit du så skulle jag ha kokat den, om den håller för det.[/QUOTE]

Ja nu blir det upp till bevis! jag hoppas mina palett ciklider blir nöjda med en rejäl grotta att yngla i nu:)
#4 - 15 juli 2009 16:25
Bara att kasta ner en
#5 - 15 juli 2009 16:55
[QUOTE=Patrik Steen;1306219]Bara att kasta ner en[/QUOTE]

Japp nu var det gjort! bara hålla andan o hoppas dom inte flyter omkring på utan imorgon..
Dom hittade i alla fall genast grottan och började hänga där så de funkar nog i alla fall som tänkt:D

men hur är det med det där i övrigt om man tar saker utifrån? funderar på att lägga ner en chifferplatta efter jag sågat till och kokat den ordentligt det borde väl räcka för det mesta?! skrubba och koka
#6 - 16 juli 2009 07:20
Vad bra att läsa, går just nu också i funderingarna att stoppa ned 2 små krukor som grottor åt ancistrusen och hennes blivande man ;-)
#7 - 16 juli 2009 07:28
[QUOTE=exiton;1306227]Japp nu var det gjort! bara hålla andan o hoppas dom inte flyter omkring på utan imorgon..
Dom hittade i alla fall genast grottan och började hänga där så de funkar nog i alla fall som tänkt:D

men hur är det med det där i övrigt om man tar saker utifrån? funderar på att lägga ner en chifferplatta efter jag sågat till och kokat den ordentligt det borde väl räcka för det mesta?! skrubba och koka[/QUOTE]Jag har då aldrig kokat nåt har använt det mesta som grottor för tillfälligt en svart Nockpanna i ett kar funkar jättebra.Hur skulle det se ut om man hade kokat en sån:confused::dhär hemma,tegelrör som man hittar kan man väl skrubba rena men koka nja det gör nog inte från eller till förutom då att det dödar allt på röret men av egen erfarenhet då jag aldrig har gjort det och inga förändringar i karet så kokar jag inte det.Och chiffer vad jag vet så säljs det i handelen som Akvarieindredning så borde det väl vara ofarligt,finns kanske olika sorter chiffer?

Annons