kruka i vattnet..

#1 - 6 oktober 2005 17:16
Vill lägga i en keramikkruka i mina kar.. Har kokat dem i kanske 15 min.. Det har varit blommor i dem innan men nu borde ju allt vara borta eller?? Tror ni det räcker eller ska man diska å sedan koka igen.. Är lite svart på dem fortfarande men inget löst smuts.. Kanske bara är missfärgningar.. Vad tror ni??
#2 - 6 oktober 2005 17:41
ingen som kan ge råd... Vill ju lägga i dem ikväll... Mitt tålamod är inte det bästa!!:p;)
#3 - 6 oktober 2005 18:12
Jag hade det i mitt lilla kar och det fungerade fint. Men jag vet ju inte om de var använda från start dock.
#4 - 6 oktober 2005 18:22
hmm.. Men nu har jag kokat två ggr å diskat ur den ordentligt så nu ska det väll vara rent!!:rolleyes: Men man vill ju inte direkt ha en massdöd så där på morgonkvisten...[:O]
#5 - 6 oktober 2005 18:35
[QUOTE=ohdannyboy]hmm.. Men nu har jag kokat två ggr å diskat ur den ordentligt så nu ska det väll vara rent!!:rolleyes: Men man vill ju inte direkt ha en massdöd så där på morgonkvisten...[:O][/QUOTE]

Har du diskat med diskmedel så är det nog rysk roulett att stoppa ner den i karet.. Jag har en hel del krukor i mitt akvarie, men jag köper nya som e rena och låter dom ligga i en hink med vatten å lite Aquasafe över natten. Har aldrig haft strul med det....
#6 - 6 oktober 2005 18:38
jag e helnojig över saker som ska ner i vattnet....o i detta fallet ...vad kostar en kruka ?...8-9...12 kr ? skulle köpt helnya på stubinen...
#7 - 6 oktober 2005 18:38
alltså kokade först å tyckte mig se lite smuts så jag diskade den noga å sedan kokade jag den igen... HAr kokat krukf*n i 30 min nu.. BAra för att vara säker... Kanske ska lägga i lite Aquasafe oxå .. Då borde väll alla problem vara borta eller??:confused:
#8 - 6 oktober 2005 18:57
det borde det väl vara! tycker jag iaf...:P
#9 - 6 oktober 2005 18:59
hmm ja det får vi hoppas för nu orkar jag nog inte hålla på mer...:p
#10 - 6 oktober 2005 21:55
Som sagts tidigare...köp en ny...kostar 10kr...
#11 - 7 oktober 2005 06:11
Om du inte hat väldigt konstiga saker i din blom kruka så är krukan garanterat säker att lägga.

Du hade inte behövt koka den heller, räcker gott med rengöring i vatten och lite blötläggning ett dygn.
#12 - 7 oktober 2005 17:05
[QUOTE=qenzo]Jag hade det i mitt lilla kar och det fungerade fint. Men jag vet ju inte om de var använda från start dock.[/QUOTE]

Nej det har stått blommor i dom.
Skrubbade bara ur dem med vatten och en borste.
Smashade dom på diskbänken och skrapade av dom vassaste kanterna.
Sen for dom ner i akvariet.
#13 - 7 oktober 2005 17:30
Gladys:
Ja du ser:D
Det är fördelen med att dela saker med sina vänner, och vistas på samma sidor..hehehe
Man får svar!!

Annons