Krokig fisk

#1 - 6 september 2007 20:30
Mina fiskar blir böjda och magrar och sen dör dom, vad är det för fel???
#2 - 6 september 2007 20:39
Flisan4 skrev:

Nää, har du varit här sen i maj 2006 och inte vet att du måste skriva mer om proffsen ska kunna svara :D
Hur stort kar, syre, växter, matning, vattenvärden, fisksorter, fiskmängd osv... ;) Är det guppy så kan de helt enkelt vara avlade med för stora stjärtar och för små kroppar för att orka bära upp dem, men det är min egen teori och jag är inget proffs som MaxB t ex... ;)
#3 - 6 september 2007 20:42
Katharina skrev:
Nää, har du varit här sen i maj 2006 och inte vet att du måste skriva mer om proffsen ska kunna svara :D

Hur stort kar, syre, växter, matning, vattenvärden, fisksorter, fiskmängd osv... ;) Är det guppy så kan de helt enkelt vara avlade med för stora stjärtar och för små kroppar för att orka bära upp dem, men det är min egen teori och jag är inget proffs som MaxB t ex... ;)

Ja så går det när man inte är inne så ofta.
Jag har två kar ett på 45 liter och ett på 180, det är svärdbärare, mollys, platys och guppy som råkar ut för detta. Jag har växter i båda och matar dom det gör jag. ;)
Bilagor:
#4 - 6 september 2007 20:53
Ha ha...

Jamen det är ju bra att de får mat annars kan ju vem som helst krokna :D :D

Nej allvarligt nu... Jag kan inte så mycket men proffsen kanske läser sen.. Har du kollat några vattenvärden, hur länge har karen varit igång, kroknar firrar i båda karen, varierar du kosten nått... Hmm, vad har jag glömt.. Jo, har du cirkulation på vattenytan??;)
#5 - 8 september 2007 18:44
Har också haft krokig fisk som dött, platy och guppy. Vad kan det vara?
#6 - 8 september 2007 19:05
Det är sådant som en del ungfödande fiskar får efter ett tag, det kan både vara åldersrelaterat och ett resultat av hård avel på fisken. Tycker det händer oftast på slöjguppy, men som sagt är det något som drabbar annan fisk med.
#7 - 8 september 2007 22:07
Flisan4 skrev:
vet att de kan bli krokiga och missformade om de får en alltför ensidig kost och dåligt foder! hur ser dina fiskars meny ut?
#8 - 19 september 2007 06:09
Variera

Hmm..ja jag har nog inte varierat kosten lika mycket som tidigare.
Tack för tipset!
#9 - 19 september 2007 06:19
Hej, det kan även vara en parasit! Fiskarna brukar då (utan medicinering) magra,fastän de äter, och till sist dö.

Annons