Kris

#1 - 4 juni 2006 12:40
Min palett hane och hans honan har varit borta i 2 dagar. Ibland kommer hanen fram och ibland honan, såg nu att dom har simmat ut och in i pumpen. Tänk om dom har lagt ägg där inne?! Vad ska jag göra då? Ska jag ta upp honan eller inte, för det verkar som om hon inte vill komma ut hannen brukar simma fram till henne som om han vaktar men jag har bara just nu en liten guppy hona så han har vell inte så mycket att vakta. När guppy honan kommer fram så gör inte hanen nått. Han brukar simma runt i akvariet utan att vakta just nu. Dom har småleks sådär..och honan har välldigt starkka färger.
#2 - 4 juni 2006 14:58
Antagligen har de lekt, men vad är det för pump de kan simma ut och in i?
Låt de vara ifred, så ser du förhoppningsvis om några dagar ett gäng minipaletter;) .
#3 - 4 juni 2006 15:18
jag har nu tagit ut honan och dom började genst försöka leka i mitt kokosnötskal. Dom simmar ut och in där nu, dom simmar liksom upp och ner där inne som om dom lägger ägg. Dom har fått jätte starka färger men det skall vell inte ta 1 timma att para sig? Dom har hållit på med samma saker hela tiden.
#4 - 4 juni 2006 16:06
De lägger säkert rom inne i grottan. Det tar en bra stund om de är stora och lägger mycket rom.
Jag har råkat störa mina Paletter när de höll på så, och sedan dröjde det att bra tag innan de var igång igen. Låt de vara ifred så ska du se att det snart blir resultat:D .
Lycka till!

Annons