Hej på er!
Min fjärilsciklidhona är svag i färgen, äter men spottar ut maten, har indragna fenor samt geneomskinlig trådbajs...
Är det någon som vet vad som är fel?
Har prövat att ge röda mygglarver men hon äter kanske någon och spottar ut resten. Det verkar som att hon blir väldigt störd av de andra fiskarna, hon vågar inte äta när de kommer i närheten.
När jag drar mig till minnes tror jag att problemet började när jag tog bort en massa växter i akvariet. Mycket näckroslera kom ut i vattnet och fiskarna har kliat sig mycket efter det, jag mtte pH och del låg nog lite högre än vad det brukar så jag tillsatte askorbinsyra för att sänka pH..de andra fiskarna kliade sig lite mindre då..
Nu när jag har bytt en tredjedel av vattnet mår de andra fiskarna bra utom hon..
Jag har en del förslag till vad jag skulle kunna göra...
1) Flytta henne till ett annat kar och hälla i salt..hur mycket salt och hur länge ska hon vara där? (jag har pansarmalar i det karet hon går i nu)
2) Höja temperaturen, det är 25 nu. (men jag har fläckig pansarmal och det står här på zoopet att de högst ska ha 25 grader)
3)Filtrera med torv... jag har ett ställe som jag kan ta torv från...men vad ska jag göra med torven innan jag kan lägga den i karet?
4)sätta igång min co2-anläggning
MVH Rebecca