Kräsen räka

#1 - 28 juli 2003 18:16
Äter räkor ärtor?

Har en ensam räka i ett 25-liters kar (han ska få sällskap av fler snart). Det verkar inte finnas alger att äta och jag har försökt att mata homom med algtabletter men han rör dem inte. Kan man kanske prova med ärtor? Nån som vet?

#2 - 28 juli 2003 18:32
kanske spirulina pulver eller vad det heter?
#3 - 28 juli 2003 18:45
Tack för förslaget Men eftersom den inte äter spirulinatabletter, så då är det nog ingen idé att ge den samma sak i pulver.
#4 - 28 juli 2003 18:47
nej nej, det är så klart.... men kanske ändå.... de kanske har lite lättare med pulvret???
#5 - 28 juli 2003 19:22
Har du provat med vanliga flingfoder? Jag matar mina med Tetra Rubin, de verkar helt galna i det!

mvh
Mi
#6 - 28 juli 2003 19:51
Mina räkor (japonica) gillar kalkonhjärta och röda mygglarver.

Mvh Andreas
#7 - 28 juli 2003 20:04
kalkonhjärta? vilka finsmakare!
#8 - 29 juli 2003 18:02
Ärtor går utmärkt. Gör gärna ett jack i ärtorna eller mosa dem lätt, så att de sjunker. Hackad spenat uppskattas också.

#9 - 29 juli 2003 20:07
Ursprungligen skickat av snicke

Ärtor går utmärkt. Gör gärna ett jack i ärtorna eller mosa dem lätt, så att de sjunker. Hackad spenat uppskattas också.

Tack, det där lät bra. Ska spenaten förvällas eller endast tinas? Tacksamt också med förslaget med att mosa ärtorna, eftersom hag har haft besvär med att få dem att sjunka.

Flingfoder har jag prövat och det uppskattades inte. Röda mygglarver har jag slutat att mata med eftersom jag tycker att det verkar för äventyrligt.

I mina andra akvarier där jag har flera räkor och fiskar så äter ju räkorna allt. Denna kanske känner sig ensam och övergiven. De blir nog bättre när den får sällskap.:-)
#10 - 30 juli 2003 10:55
Ska spenaten förvällas eller endast tinas?

Jag tar en nypa direkt ur frysen och släpper ner i akvariet, den tinar snabbt.

Annons