Kräsen ancistrus!

#1 - 30 november 2006 10:43
Hej! Det är så att min ancistrus vägrar att käka på något annat än de mikroskopiska algerna som sitter på rutorna och lavastenarna. Han går inte ens i närheten av en spirulina tablett.. Hmm.. bör jag kämpa för att han skall käka något eller är det bra som det är? Han verkar vara nöjd iaf.. [:o]
#2 - 30 november 2006 11:25
hejsan

jag har för mig att ancistrusar aldrig brukar var kräsna med mat.....har du haft malen länge??det kan vara så att den blivit matad med någon annan mat innan du fick han så ska han vänja sig vid den maten du ger han, har hänt mig innan....men annars så kan det va att han försöker vänja sig vid det han äter

MVH Macke_fisk
#3 - 30 november 2006 12:56
Det är nog så som du säger. Det ligger en hel del av tabletten på bottnen fortfarande så om nån vecka så har han säkert fått blodad tand då han sugit i sig lite av det :) Har haft han eh vecka bara.
#4 - 30 november 2006 19:40
hehe:p ..men jag önskar dig lycka till med din ancistrus:)

MVH Macke_fisk
#5 - 30 november 2006 20:08
Ser den mager ut? När den är på glaset ska magen bulla ut LITE. Är den helt rak eller ännu värre insjunken så måste du hitta bra mat till den.
Har du provat ärtor? squach?
#6 - 30 november 2006 20:13
ska se efter imorgon. är släckt nu och vill inte tända. det är dumt att stressa dem. ska testa att slänga i en ärta. lär de sig att liksom: "wow, en ärta!!" och sätta sig direkt på den? eller är det ren och skär lotto tur att de hittar den och käkar på den? det känns lite så med tabletterna jag kör nu. han skter typ i dem och råkar han simma in i ett moln ab spirulina så är ju det bara en bonus ^_^

Annons