Krabbor som äter upp varandra...

#1 - 27 januari 2004 12:41
<font color="navy"><font face="Comic Sans MS">Hej,
Har någon erfarenhet utav krabbor som äter upp varandra? Hittade två halvt uppätna och en häromdagen när den bara hade två ben kvar (inga klor). Den är nu i en sk. guldfisk skål med grus och växter. Ben stumparna har redan börjat växa ut.</font id="Comic Sans MS"></font id="navy">
#2 - 27 januari 2004 13:36
jag hade okså krabor en av dem åt upp alla kompisar... han började me klorna sen tog han benen och sen åt han upp dem eller så avliva jag offren....
#3 - 27 januari 2004 13:58
Krabbor och våra egna kräftor äter det som bjuds...dvs de är asätare och om det är dåligt med foder för dom så äter de av sina egna. Så fungerar det i naturen och så fungerar det i akvariet också.
#4 - 27 januari 2004 14:22
...plus att de slåss om de bor för trångt, och i slagsmålen brukar det ryka en del ben.
Fija
#5 - 27 januari 2004 16:45
plus att de springer efter ens händer och nyps om man inte passar sig när man ska rota i akvariet. *hehe*
#6 - 28 januari 2004 10:08
<b><font color="orange"><font face="Verdana">...hoppsan! Jag har 240liter och 2 Black Moor, 1 Orange teleskop öga, en bubble eye, en Betta och 4 krabbor (1cm) så jag hoppas att de inte har för liten yta... Ser till att de får sjunkande pellets varje dag och frysta mygg larver 2gg/vecka.

Det kanske blir en som överlever? Får prova att ge bort de andra.

Stort tack för alla svar!</font id="Verdana"></font id="orange"></b>

Annons