Krabba med 9 liv

#1 - 18 december 2007 10:14
Köpte en liten krabba för ett par veckor sen. Ilsken o alltid hungrig, anföll maten när man stoppade ner det i karet.

Hur som helst, denna krabba måste ha många liv, för han har redan ramlat ur karet 2 gånger och katterna har tagit honom o kommit o visat sitt byte för matte!

Imorse var det så dags igen, jag hörde att katterna höll på i vardagsrummet med nåt, o sen rusade iväg.. Efter en stund gick jag själv upp, o då sitter katterna o leker med nåt i köket.. Jojomen, lilla krabban igen som ramlat ur karet!
Det såg tyvärr inte ut som om han levde längre, stel som en pinne o hade bara 2 ben kvar på ena sidan (elaka katter).

Schasade bort katterna o vände på lilla krabban, jo då lite rörelse var det allt i den stela kroppen.. lyfte bort honom till ett av de mindre karen o släppte i.. han låg en stund på rygg, men så plötsligt så vände han på sej o började utforska sitt nya hem bland platyynglen.

Nu har jag tejpat för alla hål så nu ska han inte kunna ramla ur karet igen..
#2 - 18 december 2007 10:17
Men lille stackaren då!!! Vår ål hade bara två liv, uppenbarligen. Första gången hon rymde så gick det bra. Andra gången upptäckte vi inte att hon rymt förrän vi konstaterade att det var konstigt tomt i karet. Efter lite efterforskning hittade vi henne bakom akvariet....

Äter inte krabban yngel? *Kan inget om krabbor, men verkligen gillar* :)
#3 - 18 december 2007 13:22
Ingen aning, men gör han det så får han det.. de börjar bli många i det karet nu.. ynglen har börjat yngla av sej till o med!
#4 - 18 december 2007 15:09
krabban kommer nog gå på ynglen :)

rolig historia iaf. min krabba jag hade ett tag sen försvann bara spårlöst. har varken hittat han någonstans i lägenheten eller i akvariet. till och med kollat i sanden och allt haha. en dag längre fram då man ska flytta lr nått så kommer man säkert hitta den torkad i ett hörn. stackarn
#5 - 18 december 2007 15:35
Det är som sagt inte första gången som de där krabborna bara försvinner.. För många år sen, när jag var liten, så hade vi 2 st i vårt akvarium.. o de bara försvann de oxå..
Den ena dök dock upp efter 6mån tror jag, i köket bakom en byrå.. väldigt uttorkad!
#6 - 18 december 2007 18:43
Amaro skrev:

rolig historia iaf. min krabba jag hade ett tag sen försvann bara spårlöst. har varken hittat han någonstans i lägenheten eller i akvariet. till och med kollat i sanden och allt haha. en dag längre fram då man ska flytta lr nått så kommer man säkert hitta den torkad i ett hörn. stackarn

Du kanske vaknar en natt av att det nyper i tårna :D
#7 - 19 december 2007 10:12
Du, jag tänkte faktiskt på det imorse när den ena katten kom med en av leksaksmössen o ville busa.. tänk om de en morgon kommer med den där krabban o lägger i sängen?? *huvva*
#8 - 21 december 2007 23:12
lärde mig egentligen bara en konkret sak när jag hade mina kräftor...de är fruktansvärt bra på att bara försvinna..även om man täckt för alla rymningsställen
#9 - 22 december 2007 11:12
De är ena rackare på att rymma! Våra rymde också, en hade tagit sig ner för trappan från övervåningen en gång och sprang på hallgolvet! Vi trodde inte våra ögon! Sen fick det bli tvättsvampar i alla öppna hörn i akvariet.
#10 - 22 december 2007 14:08
Amaro skrev:

Whizzer skrev:
Det är som sagt inte första gången som de där krabborna bara försvinner.. För många år sen, när jag var liten, så hade vi 2 st i vårt akvarium.. o de bara försvann de oxå..

Den ena dök dock upp efter 6mån tror jag, i köket bakom en byrå.. väldigt uttorkad!

Då verkar det ju ha varit bra med katter eftersom de om än våldsamt men endock räddade den lilla stackarn från torkningsdöden.. :D :D

glimman skrev:
De är ena rackare på att rymma! Våra rymde också, en hade tagit sig ner för trappan från övervåningen en gång och sprang på hallgolvet! Vi trodde inte våra ögon! Sen fick det bli tvättsvampar i alla öppna hörn i akvariet.

Vilken story... :D :D Smart med tvättsvampar.. alltid lär man sig något nytt... :)
#11 - 23 december 2007 11:26
Ja jo det beror ju på hur de ser det.. de tyckte att det var en rolig leksak ialf, det blev ett himla liv när jag tog honom ifrån dom!

Annons