Krabba?

#1 - 3 mars 2009 18:21
Hej

Såg i akvariebutiken att dom hade fått in sötvattenskrabbor för 50:-/st, så jag tänkte höra om man kan få lite tips hittar ingen info?
Såg ju rätt häftiga ut!

Kan man ha dom ihop med malarna o lite sånna tips!?

!!!Hittade den tråden jag letade efter inga svar behövs!!!
#2 - 3 mars 2009 18:25
Aleks skrev:
Hej

Såg i akvariebutiken att dom hade fått in sötvattenskrabbor för 50:-/st, så jag tänkte höra om man kan få lite tips hittar ingen info?

Såg ju rätt häftiga ut!

Sök på red claw och sesame bidens så hittar du mängder av info!

Jag kan inget om krabban, men det kanske hjälper dig?
#3 - 3 mars 2009 18:34
Vad jag läst och hört från butikerna så är krabborna mkt dåliga för växter och andra fiskar.
Min fru var sugen som fan på krabba men efter lite research så fann vi att vi bäst låter bli
Titta i artregistret och längst ned på varje arts egen sida så skriver användarna om sina erfarenheter
#4 - 3 mars 2009 19:19
skriv "krabba" i rutan "sök i detta forum" på huvudsian av skaldjursforumet,där kommer massor av frågor å svar,jag har nu mina krabbor i mitt stora 270 lit kar ihop med många olika fiskar å det har gått jättebra,de har en stor rot som är delvis över vattenytan som de kan ligga på för det är viktigt,samt att se till att de inte rymmer ur ev hål i täckglaset
#5 - 5 mars 2009 20:16
Aleks skrev:
Hej

Såg ju rätt häftiga ut!

!!!Hittade den tråden jag letade efter inga svar behövs!!!

Oki, hoppas du hittade info om krabbor, jag har skrivit en del om dem.
Vilka krabbor såg du i akvariebutiken ??
Mvh Wilda
#6 - 5 mars 2009 23:41
"Undervattenskrabba"

Red claw, eller röd mangrovekrabba som den även ibland kallas förstör växter och fiskar den får tag i och måste kunna komma upp på land. Via tex mangrovestock som når ovanför utan, filtermatta eller dyl...

Finns en klenare mangrovestocks-brun krabba som kallades undervattenskrabba som inte behöver komma upp på land.
Denna är mycket "snällare" Tog inte friska fiskar och förstörde inte växter i samma utsträckning.
gräver dock ner sej o försvinner då o då.

Annons