<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
men går det med vanligt grus?
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Din krabba heter tillhör antagligen släktet Sesarma, du kan ju kolla på google om det verkar vara rätt. Du kommer också att hitta en massa texter om främst Sesarma bidens.
Den sägs klara att bo under vatten, men min erfarenhet är nog att de vill kunna gå upp på land - jag har provat hålla dem flera gånger, men enda gången de levde länge var när de hade möjlighet att gå upp på land.
Se upp med slangar etc - de är för dj-vliga på att klättra, och rymmer lätt!
De sägs egentligen vara bräckvattenskrabbor, men jag hade iaf en i flera år i rent sötvatten.
Grus... Ja, visst varför inte. Vill du göra krabban riktigt glad (men det vill du inte, tro mig) så fixar du en land-del med en kruka med blöt jord. Där kommer krabban att gräva ned sig, och sen ser du den inte mer förrän du river akvariet... Dvs, detta är antagligen en art som i naturen lever i utgrävda hålor.