Krabb Kräk!

#1 - 4 september 2004 12:08
Jaha ..köpte igår 2 st krabbor...idag när jag kom hem låg det en torkad liten röd sak på golvet i vardagsrummet,inte alldeles glad över det
min fråga är som följer hur tätt behöver en ganska stor krabba ha det i ett akvarium jag menar då med täckglas osv ..hur löser man problemet om det nu faktiskt är möjligt för dom att ta sig ut genom det pytte lilla hål som är på täckglaset ? sätta plast har jag provat förr och det gick inte så lysande heller då de lyfte på locket och kröp ut ändå ..
Nån med bra ideer får gärna skriva !
#2 - 4 september 2004 12:52
jag tejpade fast papper vid hålen på glaset, funkade fint.

eller tejpa plasten

gjorde nämligen samma sak som dig i början =/
#3 - 4 september 2004 14:23
Haha ja en rolig grej som hände mig för tag sedan var att jag inhandlade en krabba oxå, hade ej täckglas på akvariet då.. Funkade bra nån dag sedan ena dagen så var krabban försvunnen ur akvariet, har inte hittat igen den i dagen läge skall tilläggas. Vette sjutton var den försvann.. Sökt som febrilt med den stackarn är helt spårlöst puts väck!
#4 - 4 september 2004 15:21
HEJ
Jag hade kräftor som gjorde likadant. Lade över nät av plåt. De var tillräckligt stora att de hölls fast med lysrampen.
Ett förslag som kan funka.
#5 - 4 september 2004 17:04
Använd blå filtermaterial. Det brukar täta tillräckligt. Men var noga med MINSTA hål. De är väldigt duktiga på att rymma. Förlorade själv två på det sättet. Den ena hade rom.

Annons