Freakmange skrev:beror ju på hur du tänkt att bygga,glaset i sig är ju inte tokdyrt,men bör ju vara en ram runt glaset.
Gaffel skrev:Varför menar du att det måste vara ram runt akvariet, absolut inga problem att bygga helglas baljor utan ram, skulle väl vilja påstå att helglas är bättre både estetiskt, enklare att bygga och hålla rent..
Freakmange skrev:sorry..tog bara för givet att det var det bästa med ram,har själv haft två st helglas som gått sönder,men kan ju såklart ha varit av andra anledningar...my mistake. kan hålla med om att det kan vara snyggare med helglas...så kjell, det funkar bra med helglas alltså? ska titta på ett 1000 l helglas...Ska inte vara några problem alltså? Något mer än silikonet jag bör tänka på när jag tittar på det ??
matte159 skrev:[COLOR=blue]Om jag inte tar helt fel så är MaxB's 960-balja ett helglasakvarium.[/COLOR]
Freakmange skrev:okay...någon länk ??
Kjell Fohrman skrev:Instämmer helt. Ram behövs inte, men däremot en del glaslister men dom kostar inte så mycket.
Skulle därmot vilja påstå att det inte blir så mycket dyrare att köpa färdiglimmat, jämfört med att limma själv - åtminstone förutsatt att man vill använda nytt glas och att man inte kan skaffa fram glas extremt billigt.
Enda anledningen till att limma själv är väl egentligen att man är ute efter specialmått.
Flojden skrev:måtten är väl inte så vanliga???