Kortsida sticker ut!

#1 - 17 augusti 2009 20:28
Hej!
Jag köpte ett 155l akvarium för några dagar sen, allt var bra tills nu när jag skulle hälla i vattnet.Jag har fyllt det 2/3 och nu märket jag att högra kort sida sticker ut på ena sidan 1-2mm.Ska jag tömma akvariet eller ska jag strunta i det och fortsätta?:(

Kom dock inte ihåg om det var så innan jag fyllde det.

Den som jag köpte akvariet av sa att hon fick det av en vän men hade aldrig testat det.

/Elias
#2 - 17 augusti 2009 20:42
På vilket sätt sticker det ut? Har limningen släppt eller liknande så är det bäst för dig att inte fylla det mer. 155 liter är ändå ganska mycket när det ligger på golvet;). Så se till att det blir lagat om det här så att glaset börjar släppa.
#3 - 17 augusti 2009 20:44
Jag skulle tro att det är byggt så, eftersom det är ett hemgjort akvarium. Det är inget akvarium man vill ha på övervåningen :P
#4 - 17 augusti 2009 20:52
Jag skulle tro att det är byggt så, eftersom det är ett hemgjort akvarium.

Hur vet du det, du har ju bara sett ett hörn på det... :d
Kanske är så också för när man pressar hårt rör det sig inte något.
Och det sticker mer ut längst upp än längst ner.

Sen säger farsan att han inte tror det är så farligt, så antagligen är det väll bara att köra på och hoppas på att hemförsäkringen täcker xD.
Guest
#5 - 18 augusti 2009 11:37
Ehm, pratar vi om att glaset lossnat och hänger eller att akvariet står snett på ställningen?
#6 - 18 augusti 2009 12:54
Narii skrev:
Ehm, pratar vi om att glaset lossnat och hänger eller att akvariet står snett på ställningen?

Vi pratar om glaset, men jag har fyllt det nu och det läcker inte:).
#7 - 18 augusti 2009 15:07
Kan du visa med en liten bild kanske?
#8 - 19 augusti 2009 19:21
Sophia_ skrev:
Kan du visa med en liten bild kanske?

Det är så litet så man ser det inte på bild.:(
Men det var nog byggt så och det är inget problem längre:).

Annons