Kort rapport fran Gran Canaria

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 12 januari 2009 17:29
Resan till Gran Canaria gick helt OK aven om flyget gick tidigt pa morgonen och jag inte sov en blund pa natten pga feber (vanlig feber - ej resfeber) och rethosta.
Febern har nu slappt, men hostan bestar. Vi bor i en lagenhet mycket trevlig by som heter Puerto de Morgan Morgan. Det ar 15
meter till havet och en smabatshamn med farggranna fiskar i vattnet. Det ar 5 meter till narmaste restaurang.
Tempen ligger pa 20-24 grader - helt perfekt tycker jag - ha det sa bra darhemma
Soliga halsningar
#2 - 12 januari 2009 17:36
Vad underbart det låter Kjell. Hoppas solen och värmen får din feber och hosta att försvinna i ett nafs :)
#3 - 12 januari 2009 17:51
Puerto de Morgan Morgan är en liten trevlig stad.
Ha en trevlig fortsättning på resan.
Då får en ny medlem idag också väntar på inb.
#4 - 12 januari 2009 18:09
Som sagt, hoppas feber och framförallt hosta blir kortvarig!

Blev själv sjuk på nyårsafton och var idag på vårdcentralen för att få mer medicin samt en sjukskrivning fram till torsdag. Har haft denna f*rbannade hosta nu i snart två veckor:mad:

Man blir helt matt och orkar inget av de man tänkt sig göra. Den sociala biten med att träffa vänner under helgen ska man inte tala om:(
#5 - 12 januari 2009 18:29
Ha en fortsatt fin semester :) hoppas hostan ger med sig
#6 - 12 januari 2009 19:33
Kallt i vattnet enligt min åsikt - lagom långt till restaurangen dock. Kanarieöarna och Filippinerna ligger på samma breddgrad. Varför då denna skillnad medeltemp i havet nu 27 där och 23-30 på land. Jag blev förvånad själv för några år sedan då jag förväntat filippinska förhållanden när jag åkte på kurs i Teneriffa. Svaret är havsströmmarna! Kanarieströmmen är kall och Filippinerströmmen varm.
Egentligen inte så förvånande när man tänker på att Gulfströmmen är skillnaden mellan Siberisk tundra och svensk överlevnad.
But enjoy - det är iaf betydligt varmare än här!
:)
#7 - 12 januari 2009 19:48
HAr varit på gran c 2 ggr och båda gångerna i april, 23-32 grader i luften hela vistelsen men bara 18-19 grader i vattnet i havet så man föredrog poolen :D
Bada första gången i havet men andra gången vi var där så hann jag ju inte bada alls förräns jag hade högerdojjan gipsad till knäet och då var man stuck till poolens närhet hela veckan men inte fan kunde man bada då heller :( :(
#8 - 12 januari 2009 22:02
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Låter ganska trevligt tycker jag, här ösregnar det, blåser halv storm och är ett par stackars grader över nollan.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hoppas nu att febern håller sig borta och ha en riktigt härlig semester :D[/COLOR][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 15 januari 2009 18:09
Tack for era kommentarer.
Har har det ocksa regnat idag - duggregn i ca. 2 minuter;)

I ovrigt inte sa mycket att rapportera - vi var varit pa nagra utflykter och imorgon kommer hyrbilen som vi bokat i en vecka.
Skall bli kul att snura runt lite pa serpentinvagarna uppe bland "molnen"
Ha det bra darhemma
#10 - 16 januari 2009 15:27
Det låter så underbart. Ta mycket kort o dela med dig. Här är det -9 grader o man får byta vatten till kaninerna hela tiden.:(
Snälla ta med lite värme hem..;)
Agneta.
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 20 januari 2009 20:08
Sitter just nu pa ett intrenetcafe med ett segt modem - cafet ar samtidigt en spelhall och just haller en jakla massa snorungar pa och skriker och slass har :(

I ovrigt ar allt jattebra har pa Gran Canaria och solen skiner och maten ar god.
De senaste dagarna har vi snurrat runt pa sepentinvagarna ovan molnen (som finns uppe pa hojderna). Helt fantastiskt landskap och vidunderliga vyer.
Igar besokte vi "Akvariet" - just akvariet var inget vidare men djurparken den lag i var ratt trevlig.

Jag aterkommer med foton fran djurparken och pa lite annat nar jag kommer hem i nasta vecka.

ha det sa bra darhemma
#12 - 20 januari 2009 20:29
Trevligt Kjelle , e riktigt avis på dig nere i värmen.

Annons