Det är så att jag har ett 375L som jag har kommit fram till att det står lite olämpligt då det är rätt mycket solljus på karet nu när sommaren börjat komma. (skulle dessutom behöva få in en bokhylla och ett databord utmed väggen där karet står idag...)
Har en halvstor 1:a och skulle helt enkelt behöva flytta karet till väggen på andra sidan rummet, dvs en flytt på ca 3-4m.
Har ingenstans att göra av fiskar å vatten under flytten, så jag börjar fundera på om det eventuellt skulle kunna gå att flytta med vatten i. Inte fullt naturligtvis, utan spara kanske 1dm eller liknande, just bara så att fiskarna kan gå kvar under dom minutrarna det tar att flytta karet.
Har byggt in mig i en liten fälla kan man säga, då jag har så mycket sten, rötter och växter att jag hitintills aldrig lyckats fånga en enda fisk, även om jag försökt.
Karet står på en hemmabyggd träbänk som är rätt stabil och har en frigolitskiva mellan sig å karet, så jag skulle altså kunna lyfta i bänken och inte i karet.
Är detta något som är praktiskt möjligt, eller måste jag lösa det på något annat vis?