Korsspindel till förfogande

#1 - 8 augusti 2007 19:58
Hejsan!

Jag har en otäckt stor spindel utanför mitt fönster. Jag tror det är en korsspindel. Tänkte att nån kanske vill forsla bort den o stoppa den i ett terrarium eller nått... Jag tycker spindlar är otäcka otrevliga djur.. så kom gärna o hämta den o ge den till ditt djur :p

Seriöst asså, kom gärna hit o ta bort den. Livrädd.

Den finns i Bomhus, Gävle.

Vänligen
A
#2 - 8 augusti 2007 23:21
Hmmm menar du allvar så tänk på att den bla tar dom däringa trevliga myggen som vill in och hälsa på istället. Ta den i en burk och flytta den till en buske ist annars.
#3 - 9 augusti 2007 08:27
hmm jag tror nog din spindel vill bo där den bor:) Tänk på det eriahl säger, spindeln äter upp andra ännu mer otrevliga djur..
#4 - 9 augusti 2007 09:01
Hehe... Jojo, jätteseriöst va:D
#5 - 9 augusti 2007 12:13
hmm..

Hoppas den inte lägger en massa ungar bara... sen också att den inte vill komma in på en bit mygga.
Den var liten o ofarlig till en början, men nu ser den bara otäck ut.

Vågar inte ta bort den själv heller [:o] och pokjvännen är oxå rädd för spindlar...
#6 - 9 augusti 2007 21:26
[COLOR=blue]FY F-N för spindlar!!! Äckligare djur finns inte, inte äns skorpinjoner.[/COLOR]
[COLOR=blue]Så fort jag ser en så ser jag till att hämta morsan (hon har inget emot dom) eller så "tappar" jag något tungt på den. Det bor massor i vårat hus som helt utan anledning kan få för sig att åka hiss precis åvanför mitt huvud. Jag är på spindel jakt varje kväll. Jag har en liten runda som jag studerar när jag laggt mig ner i sängen och tittar upp i taket.[/COLOR]
[SIZE=5][COLOR=blue]JAG HATAR DOM!!!!![:-115][:-115][:-115][:-115][/COLOR][/SIZE]

[COLOR=blue]Jag skulle nog försöka få ner den på marken med en lååång pinne och sedan släppa en STOOOR sten på den och aldrig mer lyfta den! Hellre mygg än spindlar asså!!! Min mormor har en likadan som du. Den är gigantisk, men jag får inte röra den. Om jag bara fick så hade den varit dö för länge sen!!![/COLOR]

[COLOR=blue]JAG HATAR SPINDLAR, JAG HATAR SPINDLAR, JAG HATAR SPINDLAR, JAG HATAR SPI...[/COLOR]
[COLOR=blue]Ush, det kryper på mig bara jag tänker på det!!! Tänk att ha dessa håriga äcklen som husdjur! Pappa vill ha en, men skaffar han en så sätter jag inte min fot innanför dörren! Ett bra sett att bli av med mig på;)![/COLOR]

[COLOR=#0000ff]Gör vad du vill, men jag hade inte tvekat om saken. Jag hade bara tänkt: DÖ, DÖ, DÖ, DÖ, DÖ...[:-30][/COLOR]
#7 - 9 augusti 2007 21:45
[COLOR=blue]Jag menade inget illa till er spindelägare, men jag tål bara inte spindlar.[/COLOR]
[COLOR=blue]De har säkert också sin charm (precis som fiskar), men jag har bara lite svårt att se den.[/COLOR]
#8 - 10 augusti 2007 19:00
Men det finns ju så många vackra spindlar.
#9 - 10 augusti 2007 20:51
eriahl skrev:

Instæmmer:)
#10 - 11 augusti 2007 07:26
eriahl skrev:

[COLOR=blue]Jag har inte studetat dom så! [/COLOR]
[COLOR=#0000ff]Jag tycker att alla spindlar är lika äckliga oavsätt om det är en Fågelspindel, Fuktspindel, Tarantella, Svarta Änkan osv. :)[/COLOR]

#11 - 11 augusti 2007 07:36
Den här på 3cm hänger ovanför vår garageingång. Jag vill inte ta bort den då jag tycker den är fräck. Men när min man kommer hem på måndag åker den nog bort.
#12 - 11 augusti 2007 10:28
Skaffa en "kompis" åt den ist
#13 - 11 augusti 2007 10:34
Hejsan!

Jag har en otäckt stor spindel utanför mitt fönster. Jag tror det är en korsspindel. Tänkte att nån kanske vill forsla bort den o stoppa den i ett terrarium eller nått... Jag tycker spindlar är otäcka otrevliga djur.. så kom gärna o hämta den o ge den till ditt djur :p

Seriöst asså, kom gärna hit o ta bort den. Livrädd.

Den finns i Bomhus, Gävle.

Vänligen

A

Beställ hem en sån här :D
http://www.coolstuff.se/p539/BugBuster.html
#14 - 11 augusti 2007 11:43
#15 - 11 augusti 2007 12:10
Öronräv skrev:

Den var nice.. Om man kollar noga så ser det ut som en gubbe som skrattar och håller 6 armar i luften.. eheh..eh..
#16 - 11 augusti 2007 13:18
Får väl lägga in en gullig smiley/grisspindel (bakkroppen)
#17 - 11 augusti 2007 14:04
eriahl skrev:
Får väl lägga in en gullig smiley/grisspindel (bakkroppen)

Den var nasty [:O]
#18 - 11 augusti 2007 16:12
Vic skrev:
Den var nice.. Om man kollar noga så ser det ut som en gubbe som skrattar och håller 6 armar i luften.. eheh..eh..

[COLOR=blue]Jag va tvungen att kolla på spindeln en gång till och bröt ut i as garv när jag såg va du menade :D[/COLOR]

[COLOR=#0000ff]Jag gillar inte de bilder som finns i tråden, men visst nu när man kollar på dom så är vissa ganska snygga! Jag menar då inte de gröna/gula, äckliga genomskinliga sakerna.[/COLOR]
[COLOR=#0000ff]Jag vill inte ha några spindlar i huset, men på bild är de alldeles OK! [/COLOR]
[COLOR=#0000ff]Ni har fått mig att se en liten skönhet i spindlar, men jag kommer ALDRIG att köpa en och sedan ta hem den till ett terarium. Morgan (min mammas man) har en kompis som kom hem från jobbet en dag och insåg att hans 2 Fågelspindlar inte längre var kvar i terariumet. Vet ni var han hittade de båda??? I SÄNGEN NÄR HAN SKULLE LÄGGA SIG! FY F-N ASSÅ!!!![/COLOR]
#19 - 11 augusti 2007 16:17
eriahl skrev:
Skaffa en "kompis" åt den ist

[COLOR=blue]Detta är nog den snyggast pindel jag har sätt! [/COLOR]
[COLOR=#0000ff]Jag har aldrig tittat på spindlar, någon idiot måste ha skrämt mig när jag var liten så att det sitter kvar än.[/COLOR]

[COLOR=#0000ff]Vet ni vad? Jag höll i spindel idag! Den va pytteliten, men det är ju iaf ett framsteg! (Jag glömde skriva det i förra inlägget)[/COLOR]
[COLOR=#0000ff]HELT OTROLIGT!!!;)[/COLOR]
#20 - 11 augusti 2007 17:54
Där ser du att dom inte är farliga, frånsett dom farliga....
Syns inte vad hon äter men det är knott, tack för den avverkningen av knottbeståndet.
#21 - 11 augusti 2007 19:28
matte159 skrev:
[COLOR=blue]Äckligare djur finns inte, inte äns skorpinjoner.[/COLOR]

Skorpioner är det väl inget fel på? De är ju häftiga..
#22 - 15 augusti 2007 21:09
maria_ skrev:
Skorpioner är det väl inget fel på? De är ju häftiga..

[COLOR=blue]Ush, nää!!![/COLOR]
[COLOR=#0000ff]Jo, iofs är ju de stora Kejsarskorpionerna ganska häftiga. Men det är inte de små äckliga, giftiga, krypen.[/COLOR]
#23 - 16 augusti 2007 06:25
matte159 skrev:
[COLOR=blue]

[COLOR=#0000ff]Vet ni vad? Jag höll i spindel idag! Den va pytteliten, men det är ju iaf ett framsteg! (Jag glömde skriva det i förra inlägget)[/COLOR]

[COLOR=#0000ff]HELT OTROLIGT!!!;)[/COLOR]

Grattis till framsteget matte159! KBT-terapi the Zoopet way.. :D

Annons