Njä - det primära är väl att man inte säljer eller ger bort dom. Har man dom gående i sitt eget akvarium hemma så spelar det väl ingen större roll om det är en korsning eller inte
Ja det har du rätt i, men om man nu har en massa korsningar gåendes i sitt kar hemma så är väl risken att de korsar sig med varandra och blir ganska många till slut. Och risken är väl ganska stor att de tillslut kommer utanför uppfödningshemmet, och då är risken stor att det blir en massa korsningar ute för försäljning till slut.
Och skulle detta upprepa sig hos en massa olika arter och odlare så kommer det att bli ännu svårare till slut att kunna fastställa vilken art man verkligen har hemma eller den man köper i butik.
Så när jag ser på det globalt med ett stort tidsperspektiv så står jag fortfarande för att avliva olika korsningar, och ja... jag ÄR en blödig tjej som inte avlivar i första taget. Men när det gäller alla dessa korsningar - ja då är jag en hård kvinna.
Se på Ancistrus sp, hur många arter är inte inkorsade (jag har hört siffror, men vågar inte stå för det) med varandra där?
Ja jag är en hemsk människa [B)]
Svarar jag inte mer så beror det inte på lättja utan på en resa till förlossningen :) eller svamlar jag på mellan värkarna ;)
// Madde