Hej, Åheim.
Sparsamt minst sagt. Men fryst artemia, lite D50, hoppar över nån dag osv. Har även Weissflog men den maten får de knappt nu. Bara F1 paret som förstår den.
De nya åt ju inte på 7-10 dagar. Sen har de fått levande blackworms o så gick det bättre.
Kloramin T dödar ju lite väl bra. Och då har jag verkligen försökt hålla nere på dos o alternera med naturligare bactocide 1 o salt osv.
Märkte dock "nyss" att båda filtren "dött". Fick Nitrit pik. efter ca 14 dar . Så de sista 5 dagarna har varit jobbiga igen.
Ser ändå ut som att jag klarar fisken...nu ca v3 efter blandningen.
Men fy fn. vad mer jobb det var än väntat/förklarat. Fisken var DYR men allt runt omkring kostar mig väl lika mkt. till, och jag har inte ropat hej än för nu går allt på uppstartsmedel för filtren OCH "naturliga" bakteriedämpare om vart annat. UV- Lampan på igen. De odlade diskusarna reagerar inte mkt. , nån fen påverkan på en, några åker o skrapar sig lite då o då men d verkar avstannande. Blir nån mer hud/tarmparasit-behandling sen.
Medans de vilda skiftar mer.... en har fått en finne. Den var dock på väg vid inköp har jag sett på bilder.