körsbärs med guppy?

#1 - 10 juli 2007 21:01
Hejsan. För några veckor sedan fick en av mina guppy yngel, när dom var ca 2-3 veckor gamla la vi ut dom i räkkaret. Efter en tid märkte man markant att guppyna som i övrigt såg friska ut bara försvann, sen en dag fanns det bara 4 kvar. Nu är alla borta. (dom var ca 40 tal från början) Tar räkor små fiskyngel?
#2 - 11 juli 2007 05:37
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag tror inte att dina räkor tar dina guppyyngel.
Jag har endlers med mina körsbärsräkor och dom får yngel hela tiden och räkorna rör dom inte. [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tror snarare att dom vuxna guppyna slukar ett och annat räkyngel som inte gömmer sig tillräckligt väl.[/COLOR][/FONT]
#3 - 11 juli 2007 05:52
Vad är det för räkor?
Pratar vi dvärgräkor, t.ex. Körsbärsräka, då är det inte en chans att de tar guppy-yngel.

Ynglen har troligen antingen svält eller blivit uppätna av de vuxna guppiesarna.
#4 - 11 juli 2007 08:32
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag tror inte att dina räkor tar dina guppyyngel.[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag har endlers med mina körsbärsräkor och dom får yngel hela tiden och räkorna rör dom inte. [/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tror snarare att dom vuxna guppyna slukar ett och annat räkyngel som inte gömmer sig tillräckligt väl.[/COLOR][/FONT]

jaha okej. knepigt då. Det var bara guppyynglena och räkorna.
#5 - 11 juli 2007 08:37
Azur skrev:
Vad är det för räkor?

Pratar vi dvärgräkor, t.ex. Körsbärsräka, då är det inte en chans att de tar guppy-yngel.

Ynglen har troligen antingen svält eller blivit uppätna av de vuxna guppiesarna.

mm körsbärsräkor. jaha ja men dom vuxna räkorna då?
Det fanns bara yngelfisk där i + att dom fick mkt mkt mat :D inte i överflöd men endå
#6 - 13 juli 2007 08:25
GRIZZLY skrev:
mm körsbärsräkor. jaha ja men dom vuxna räkorna då?

Det fanns bara yngelfisk där i + att dom fick mkt mkt mat :D inte i överflöd men endå

Övermatning och bristande vattenkvalitet? Om räkorna var vana så kan de säkert klara mer än "nyfödda" guppyyngel som flyttades dit från bättre vattenvärden. Varför flyttade du ynglen?
#7 - 16 juli 2007 14:53
ja ja förstår vad du menar men ja vart tvungen för ja jag hade 6 st hungriga guldbarber i det andra karet. Dom hade slukat dom i ett nafs

Annons