fast levande.. huuu.. varnar för magstarka film här .
&feature=fvhl" target="_blank">&feature=fvhl SimonSaysBaka skrev:Men va fan, hur kan man ens komma och tänka på, "OH om jag äter en levande bläckfisk då blir jag stark ARrrrg!" helt störda i huvudet.
drd skrev:Exakt men det är ju inte värre än kineser och andra tokstollar som käkar tigerpungkulor i tron att dom ska bli potenta :confused:
Snacka om knäppgökar [:(!]
Kjell Fohrman skrev:Inte för att jag skulle få för mig att äta levande bläckfisk, men är vi så himla mycket bättre. I Sverige äts t.ex. ostron oftast levande http://www.recepthjalpen.se/ostron.html
Vi slänger ner levande kräftor i kokande vatten och tigerpungkulor kan inte smaka sämre än surströmming, och definitivt inte lukta värre:(
Visst djurplågeri i alla former skall man självklart ta avstå från, men inte sjutton är vi bättre här
SimonSaysBaka skrev:Och när det gäller djurplågeri så är större delen av asien brutala djurplågare, jag vet att det finns djurplågeri överallt men du måste ju hålla med om att vi inte är så brutala? Om vi är bättre är ju att discutera, men jag tycker att vi inte så brutal så man flår djur levande.
drd skrev:Suck.....e deras förlust som med mycket annat gott dom missar :p
SimonSaysBaka skrev:Flå dem är bara tippen på isberget.
Kensa skrev:det är ju klart, jag begriper inget av detta, jag har bara 250 - 300 resor
till asien i bagaget, så jag skall nog hålla flabben.....
.
DAHLBERG skrev:Man kan inte jämföra surströmming och tigerpungkulor kjell ;)" target="_blank">
Att äta bläckfisken levande stör mig inte, men att vira den runt pinnen först är en annan sak... Jobbigt för vissa zoopetare om de skulle dyka ner i haven/gå ut i djungeln och se hur djur blir uppätna. Lär bli många trådar om djurplågeri då. "Muränan åt en levande fisk", "lejonet bet en zebra i strupen"...
Det värsta jag sett är nog levande fugu-kulfiskar i plastförpackningar på marknad. DET är djurplågeri.
Johanski skrev:Jag förstår kensas frustration simonsaysbaka. Han har varit i Asien otroligt många gånger och argumenterar utifrån erfarenhet. Du har läst att det är så, och därefter bildat dig en åsikt. Det är inte samma sak.
SimonSaysBaka skrev:Jo, nog förstår jag att han kan bli frustrerad men hur ska jag veta var han varit lite svårt för mig eftersom jag inte känner honom, Kensa låter alltid grinig vet inte varför.
Kensa skrev:jag e 42 år
jag ser inte ut som en fotomodell
jag har konstant sömnbrist
jag jobbar för mycket
jag har för lite pengar
jag går på en jobbig diet
jag vet inte om jag blir arbetslös om 3 veckor
jag har två grabbar som kräver enorm uppmärksamhet
jag har en ursexig hustru som vill ha 7-1 ofta
klart man e grinig.....(fast här nere betyder grina nått annat)...
.
SimonSaysBaka skrev:Om du säger de så, vet inte varför du brusar upp dig, och tar det så personligt, jag har inge förutfattade meningar om dig so slappna av.
Det är min åsikt och, jag tror kappats att allt jag läst är sant men en hel del är nog det, det finns brutala gärningar över hela globen, men de är brutalast i Asien och har alltid varit det, det är min åsikt.
Det finns en massor av svin i Sverige, men det finns en massor av bra människor också, samma gäller Asien, de är bara andra kulturer, jag tror inte att det är sämre människor där, det är bara så att de har haft det tuffare och mindre mat.
Nu måste jag åka och köpa lysrör :)
wallström skrev:Varför skulle man behandla djur sämre om man har dåligt med mat?
Håller helt med kensa, I kina är dom över en miljard invånare.
Vi är 9 mille.
Så det är klart att det finns fler djurplågare där, Och som kensa skrev: förhållande till deras folkmängd är sverige sämre.
SimonSaysBaka skrev:
1. Kokar hundar och katter levande.
2. Plockar gäss levande
3. Flår hundar och andra djur levande.
4. De har inga lagar mot djurplågeri
drd skrev:Just dom där måste vara extra tricky o leva med.....:confused:
Kanske hög tid att starta upp produktionen av malgrottor igen snart då :D
Kjell Fohrman skrev:Ta bara våra fisketrålare som låter miljarder med fiskar ligga ocg självdö på däck - är det humant? :d
Dre skrev:Håller helt med dock dör de flesta fiskar i och med att man tar upp dem från det djup de är på. Denna hantering är likadan över hela världen och inte värre här som där. Någon kanske såg uppdrag granskning om alla döda fiskar som slängs tillbaka på grund av att de fiskat över kvoten.
Kjell Fohrman skrev:
Apropå tigerpungkulor, den som äter "levande" sådana - den personen är utan tvekan potent :d
Sultanen skrev:Google ger många svar, här är ett av dem.
http://www.rspca.org.uk/servlet/Satellite?blobcol=urlblob&blobheader=application%2Fpdf&blobkey=id&blobtable=RSPCABlob&blobwhere=1236789081753&ssbinary=true