korallplayhanne+indianplatyhona?

#1 - 1 augusti 2005 10:39
Hej! Jag undrar ifall man kan korsa korallplaty med indianplaty. De verkar inte särskilt intresserade av varandra. Har jag rätt om jag säger att platy bara parar sig med de i sin egen färg ?

// Bananwoody
#2 - 1 augusti 2005 12:22
dom behöver absolut inte ha samma färg dom korsar sig hur somhelst i varje fall är min erfaremhet av dom så...

Mvh Daniel
#3 - 1 augusti 2005 12:32
Okej, tack för svaret! :D För jag tänkte korallplatyn är betydligt mindre men det spelar alltså ingen roll?
#4 - 1 augusti 2005 13:03
Jag tror inte de bryr sig om storleken (he he...)
Jag köpte en grupp Platy som de bytt in från någon privatperson, och hanarna är silver/mörkblå med orange fenor, en hona är silvervit med genomskinliga fenor och ett musse-pigg märke på rumpan, en hona är silver/mörkblå med genomskinliga fenor och den tredje (min juvel) är silvervit med orange fenor. Inte så jättevanliga inbillar jag mig, och uppenbarligen har de korsat sig lite hejvilt. Musse-pigg och Indian kanske? Iaf är de jättefina, hoppas på yngel snart så jag kan hålla en liten grupp av dessa länge. :)
#5 - 1 augusti 2005 15:57
Hihi, det verkar vara riktigt fina fiska du har fått tag på :D Själv har jag odlat upp en svart platy :P lite mallig för det eftersom den sorten är betydligt svårare än de andra platysarna.

Annons