köpte nogra stenar fron göfab är det okej o ha de i karet?

#1 - 30 januari 2009 15:35
köpte nogra dekoration stenar fron göfab skulle de påverka fiskarna är det okej o ha de i karet eller?
#2 - 30 januari 2009 16:02
Hur ser de ut? Har de t ex rostfläckar är det inte bra. Vore bra om du kunde visa en bild på dem.
#3 - 30 januari 2009 16:04
Det beror väl lite på vad det är för några dekorationsstenar från göfab. Har du någon bild på dem kanske?
#4 - 30 januari 2009 16:04
Jens A. skrev:
Hur ser de ut? Har de t ex rostfläckar är det inte bra. Vore bra om du kunde visa en bild på dem.

kan vi addas på msn
#5 - 30 januari 2009 16:04
verkar klyddigt. lägg upp bilderna på imageshack.us istället.
#6 - 30 januari 2009 16:04
Det beror väl lite på vad det är för några dekorationsstenar från göfab. Har du någon bild på dem kanske?

kan inte visa här men kan på msn
#7 - 30 januari 2009 16:06
moi skrev:
kan inte visa här men kan på msn

det är klart du kan visa dem här. ladda upp dem på imageshack.us, det går på några sekunder, och posta sedan adressen till bilden här.
#8 - 30 januari 2009 16:07
verkar klyddigt. lägg upp bilderna på imageshack.us istället.

kan inte det va menat du?
#9 - 30 januari 2009 16:13
det är klart du kan visa dem här. ladda upp dem på imageshack.us, det går på några sekunder, och posta sedan adressen till bilden här.

jag kunde inte göra det vet inte hur!
#10 - 30 januari 2009 16:18

de är släta blänka dekoration stenar ena är vit andra svart den tredje är orang brun aktig!?
#11 - 31 januari 2009 14:17
moi skrev:
de är släta blänka dekoration stenar ena är vit andra svart den tredje är orang brun aktig!?

Om jag gissar så är det polerade stenar av kvarts, diabas och något annan vanlig sten. Alla är ofarliga att ha i akvarium. Men kolla upp så att de inte är lackade. Lack på prydnassaker är i värsta fall både vattenlöslig och giftig.
#12 - 31 januari 2009 15:54
Jens A. skrev:
Om jag gissar så är det polerade stenar av kvarts, diabas och något annan vanlig sten. Alla är ofarliga att ha i akvarium. Men kolla upp så att de inte är lackade. Lack på prydnassaker är i värsta fall både vattenlöslig och giftig.

ja exakt som du beskrev men hur ska jag veta att de är ofarliga för fiskarna?
jag hadde de i karet igor men så fort ni sa att det kan va farliga då tog jag upp de o köpte istället brun svart aktiga stenar fron zoo butiken som är ofarliga enligt de o det är okej o ha de i karet.
sen jag frogat om jag ska ha rötter men de sa att guppy trivs bäst utan rötter helst bara stenar o nogra växter enligt zoo butiken!
#13 - 31 januari 2009 15:58
moi skrev:

sen jag frogat om jag ska ha rötter men de sa att guppy trivs bäst utan rötter helst bara stenar o nogra växter enligt zoo butiken!

Då börjar man ju undra var de får sin info ifrån egentligen, om de säger till dig att INTE köpa någonting så tror de ju verkligen på det de säger. Annars hade de ju försökt lura dig att köpa så mycket som möjligt.
#14 - 31 januari 2009 16:12
JojjeN skrev:
Då börjar man ju undra var de får sin info ifrån egentligen, om de säger till dig att INTE köpa någonting så tror de ju verkligen på det de säger. Annars hade de ju försökt lura dig att köpa så mycket som möjligt.

du menar zoo butiken?
#15 - 31 januari 2009 16:24
Japp, undrar vart dom läser såna saker, tex. att guppys inte trivs med rötter. Det kanske stämmer, men det är ignet som jag har hört. Så undrar vart de hämtar infon
#16 - 31 januari 2009 16:34
JojjeN skrev:
Japp, undrar vart dom läser såna saker, tex. att guppys inte trivs med rötter. Det kanske stämmer, men det är ignet som jag har hört. Så undrar vart de hämtar infon

va jag vill veta var det rätt det de sa eller?
desutom jag läste en hel del om guppisar fick veta att de trivs i lite surt vatten!?
i alla fall jag köpte nogra växter som jag har längst bak i karet fin kornig brun sand köpte idag brunsvarta stenar lika stora som en golf boll och lite mindre olika former lagt de över hela karet o det blev jätte fint!
vet inte om det behövs nott mer så att det ser bätre ut och fiskarna trivs ännu mer?
#17 - 31 januari 2009 19:13
Ta en bild på karet så kan vi ge förslag. :)

Annons