köpte en l-128

#1 - 11 juni 2005 10:57
jag har nyss köpt en l-128 , han ligger fortfarande i påsen för i koppning . den är riktigt vacker ska bli kul och se hur pigg den är .
#2 - 11 juni 2005 14:46
trevligt. jag ska bara få till mitt akvarium sen blir det nog två l-128or, dom är grymt snygga, måste bara hitta lite mer växter och en fin rot som inte är så låg =)

bara du inte säger att du var på akvarielagret i stockholm och köpte "min" 128a, har hittat en som jag hoppas ligger gömd tills jag kan lägga mina vantar på den =)

// SeanChai
#3 - 11 juni 2005 17:03
Mina två L-128 or är dom mest mesiga malarna jag nånsin haft.....kommer man för nära karet så simmar dom o gömmer sig o syns inte på flera dagar ibland.

Riktiga mesar e dom tyvärr....jävligt snygga dock =)=)=)=)

// Matte
#4 - 11 juni 2005 17:38
...på akvarielagret har dom ett litet akvarium nära disken (om nu någon bor i närheten) där dom har några 128or, dom är inte det minsta rädda när man går fram och kollar. det kanske blir bättre med tiden =)

// SeanChai
#5 - 12 juni 2005 13:54
kan medela att akvarie lagret inte har någon kvar sorry . men jag har inte sett den sen den kom i karet , tar väl ett tag att vänja sig .
#6 - 13 juni 2005 20:00
BASTARD...jag var där i söndags och skulle inhandla den =) (hoppas du förstår att jag skämtar när jag säger bastard, vill inte att någon ska ta illa upp).

det blev en l-200 i stället för mig, dom hade 3 just till vänster om 128an. en gul, en orange /brun och en som var lite blå (kan ha varit en 128 som smitit). var sjukt sugen på att köpa l-200an som var lite orange i färgen bara för att den var ovanlig. när han skulle plockas upp såg jag i förskräckelse att han var nära döden...fick bli den gula i stället, var ändå tänkt att jag skulle skaffa en l-200 senare så gjorde inte så mycket att det blev nu i stället.

när nästa last med 128or kommer SKA jag ha två!!! =)

// SeanChai
#7 - 13 juni 2005 20:25
oj oj oj...skickade för några dagar sedan en av mina gamla datorer till min brorsa...sa på msn i dag att det kommer att kosta honom lite för att få den, med familje rabatt (tihi) så kommer jag nog ändå att ha råd för en eller ett par l-46 =)

jag är så glad nu, he he

// SeanChai
#8 - 14 juni 2005 16:33
tar det på blodigt allvar ; ) kollade oxå på den den blåa l-200an men var inte säker på hur stor den blev . har fort farande inte sett 128an någon stans snyft bara att vänta .
#9 - 14 juni 2005 18:58
...min l-200 jag köpte i stället för MIN l-128 som du nu har är som tokig, han var lugn igår och gömde sig men idag har han ätit typ hela dagen (efter jag kom hem från jobbet iaf), både på rötter och glaset. grymt kul att få se honom så mycket (knock on wood). var och kollade på en arken i närheten där jag bor, dom ringe och frågade deras leverantör om 128or...kommer nog inte komma in något fram till september sa han, blir att kolla vidare på akvarielagret, kanske lägga en beställning också på en eller två.

// SeanChai
#10 - 23 juni 2005 12:54
kan medela att l-128 nu räknas som död , har lyft stubben och kollat under ingen mal att finna . seanchai du hade tur som inte köpte den . du sparde 550 kr . får leta vidare effter en ny friskare 128 .
#11 - 25 juni 2005 11:57
Har två stycken till salu !!

Kolla annonserna om det är nån intresserad 700:- för båda !!
#12 - 25 juni 2005 16:30
Matte : varför bor du inte i närheten av mig??? då hade du fått dom sålda på en gång =)

blir att vänta tills efter sommaren och sen köpa ett par från affären, om du nu inte har vägarna förbi stockholm och kan transportera dom hit =)

// SeanChai
#13 - 25 juni 2005 16:56
Ska eventuellt upp till morsan en vända i augusti och kanske kan ta med dom då =) =) =)

Hon bor i alby så då e man inte så långt från ståkkholmo ju ;)

// Matte
#14 - 27 juni 2005 17:32
...om du ska uppåt så får du med nöje skicka ett pm eller något och berätta ålder, pris och lite annat smått och gott som kan vara bra att veta.

jag hoppas att vi ses senare =)

// SeanChai
#15 - 29 juni 2005 15:31
uppdatering DEN LEVER köpte 2 skäggnosar i går och när jag la i dom stack dom in under en rot och gissa vem som kom ut , ja visst var det l-128 an som nu mer heter " den osynlige " kul att den lever .
#16 - 29 juni 2005 17:37
Akvarie Hobby i Uppsala hade ett par styckna L-128 när jag var där för ett par veckor.
Litet tips bara.

Annons