Köpt pump i tyskland, Garanti?

#1 - 11 september 2004 11:49
Hej... Jag har köpt Eheim 2252 från aquaristic. Nu är det så att hålet där man ska skruva in "diffusorn" saknar gängor. Jag kontaktade då Aquaristic om detta och de sa att jag skulle lämna in det till ett av Eheims Service ställen i Sverige.

Någon som vet vart man hittar ett sådant?
#2 - 11 september 2004 11:53

Du skall inte behöva leta efter det !!

Be dem tala om var den skall lämnas in !

Annars kan du ju skicka tillbaka den till Aquaristik, det kostar nån hundring men det har du säkert redan tjänat på att du handlade i tyskland.

Jag hade nog gängat själv med ett par gängtappar men jag är lite skruvat ... :)
#3 - 11 september 2004 12:07
De hade inte så stor koll på vart det fanns något service ställe i sverige. Men jag fick adressen till ett i tyskland. Det kostade dock 300 kr att skicka den dit med posten. (Finns kanske billigare?)

Att gämga den själv är kanske ett alternativ. Men det ska inte behövas då man har köpt en ny pump...
#4 - 11 september 2004 12:22

Skicka inte med Svenska Posten !!

Jag tror att DHL's billigaste alternativ kostar ca 150, be även Aquaristik att de skickar en ny åt dig så sparar du tid !

Tillverkningfel är ju inte direkt ett garantiärende...
#5 - 11 september 2004 13:50
Du kan nog lämna in den hos vilken återförsaljare som helst om dom har en bra dag. Men det brukar vara knepigt att få hjälp om man köpt den på annat håll.

Lycka till.

Vänligen
Kawe
#6 - 12 september 2004 03:13
skall det vara gängor till diffusorn?..
varför köra med diffusor alls?...
PatrikMalmo
#7 - 12 september 2004 06:04
Det är nackdelen med att köpa utomlands, trist nog. Blir det strul kan det bli mycket strul. Har inga tips att ge kring serviceställen för Eheim, så jag får hoppas det löser sig!!

Hilsen!!
#8 - 12 september 2004 07:14
Jag tror inte Eheim har något serviceställe i Sverige som ens tar i ett filter köpt i Tyskland. Vare sig svenska återförsäljare eller svenska grossister har ju fått chansen att tjäna en spänn, så varför skulle de bry sig?

Annons