Köpt fisk idag

#1 - 29 november 2006 15:12
Hej
Köpt fisk idag och det blev Guppy och Guldbarber, den ena guppyn är lite rundare.. kanske det är bebbar på gång redan ?? Hur ser man när det är på G, så jag ska flytta henne till en förlossnings avd.
:confused:
Några av Guppyrna har jag svårt att se om det är hona eller hane? Då de ser ut som honor genom att de inte har någon fin "bakfena" och är gråa men de har liksom slöjor till fenor där de burkar vara runda fenor under magen liksom.. hoppas ni förstår... Är detta en annan sort?? Två hanar är det iallafall.. de är färgranna och fina bakfenor och her en "pinne" under magen. Två honor ser jag oxså tydligt på.. men sen är det tre som ser ut på detta konstiga vis.

Hjälp
/Eliza
#2 - 29 november 2006 15:41
Du ser ganska lätt om guppyn har gonopodium eller analfena. Ser det ut som ett rörliknande föremål där så är det en hanne. Om honan är mörk och du nästan kan se ögonen på ynglen så är det hög tid att flytta över henne till en yngelkasse, annars blir ynglen garanterat foder till barberna.
#3 - 29 november 2006 15:58
Hmm måste knäppa kort.. och visa er för jag ser inte...
KOmmer under kvällen.
#4 - 29 november 2006 16:42
Du kan bara länka till dina kort, som du kanske vet. Lägg in dessa på tex photbucket eller liknande och lägg in länken här.
#5 - 29 november 2006 17:04
Här kommer bilder... på de guppys jag inte ser vad det är för kön på... en hane blev med den oranga.

Nu får ni slå er akloka ihop och reda ut detta..!

http://www.degerhaga.se/mal.htm

/Eliza
#6 - 29 november 2006 17:44
Det ser ut som honor, med extra långa analfena och bröstfenor.
#7 - 29 november 2006 19:15
Visst gör det??
Hoppas hoppas att det är det..

/Eliza
#8 - 1 december 2006 16:30
jag tycker det också ser ut som honor. men längre smalare rygfena också om man jämnför med mina guppyhonor.

Annons