Koppling till JEBO 810

#1 - 7 december 2008 11:03
Jag behöver en ny koppling till mitt JEBO 810 ytterfilter men har ingen aning vem som kan sälja detta i Stockholm. Någon som kan hjälpa mig innan mina fiskar börjar klaga. Har iof ett till ytterfiter till karet men det klarar bara halva vattenmängden. Hoppas på hjälp.
#2 - 7 december 2008 11:27
det blir nog inte lätt om inte stället där du köpte filtret kan ta hem delar!
#3 - 7 december 2008 12:02
åheim skrev:
det blir nog inte lätt om inte stället där du köpte filtret kan ta hem delar!

Misstänker det då jag inte hittat någonting när jag googlat. Köpte det begagnat så jag är nog tvungen att köpa ett nytt om inte någon annan här har några tips???
Guest
#4 - 7 december 2008 12:04
Kolla i djuraffärn i stuvsta centrum. Han brukar beställa in. Har själv handlat delar där till mitt gamla eheim 1018 som jag hade förut.
#5 - 7 december 2008 12:06
Narii skrev:
Kolla i djuraffärn i stuvsta centrum. Han brukar beställa in. Har själv handlat delar där till mitt gamla eheim 1018 som jag hade förut.

Tack för tipset! Ska ring dit och kolla.
#6 - 7 december 2008 14:26
Narii skrev:

Nu ska vi komma ihåg att eheim är en tillverkare som är väldigt duktig på att hålla reservdelar till sina filter, likaså fluval! märken som jebo, am-top, aquapro, sun sun med mera är stört omöjligt[:o]
#7 - 7 december 2008 14:28
Stomatol skrev:
Misstänker det då jag inte hittat någonting när jag googlat. Köpte det begagnat så jag är nog tvungen att köpa ett nytt om inte någon annan här har några tips???
Tjacka ett fluval lätt att då tag på delar om nåt måste bytas:)
Guest
#8 - 7 december 2008 14:33
åheim skrev:
Nu ska vi komma ihåg att eheim är en tillverkare som är väldigt duktig på att hålla reservdelar till sina filter, likaså fluval! märken som jebo, am-top, aquapro, sun sun med mera är stört omöjligt[:o]

Hehe, jo men endå ^^ 1018 är antikt.
#9 - 7 december 2008 14:49
Ett axplock av en googling som tog hela 0,13 sekunder hittade följande företag som säljer reservdelar till bla EHEIM 1018..

www.aquaristic.net/

www.aquarium-terrarium-gardenpond.com

www.fishfurfeather.com

www.twenga.co.uk
#10 - 7 december 2008 18:55
Gaffel skrev:
Ett axplock av en googling som tog hela 0,13 sekunder hittade följande företag som säljer reservdelar till bla EHEIM 1018..

www.aquaristic.net/

www.aquarium-terrarium-gardenpond.com

www.fishfurfeather.com

www.twenga.co.uk

Kan du inte googla fram några som säljer JEBO så får jag nog ta och torka mitt snålvatten och köpa ett nytt ytterfilter :(. Jävla materialsport :p.
#11 - 7 december 2008 19:12
ss

Verkar misstänkt likt sunsun i designen..
[ATTACH]15792[/ATTACH]
Och googla får du göra själv för nu ska här glöggas..
#12 - 7 december 2008 19:17
Ser sunkigt kinesisk ut i designen, liknar rätt mycket en sunsun..[ATTACH]15793[/ATTACH]
Och googla får du allt göra själv..
#13 - 7 december 2008 21:07
Gaffel skrev:
Ser sunkigt kinesisk ut i designen, liknar rätt mycket en sunsun..[ATTACH]15793[/ATTACH]

Och googla får du allt göra själv..

Konstigt sätt att hjälpa nån på, men tack!
#14 - 8 december 2008 08:16
Kalla det hjälp till självhjälp, själv äger jag och har intresserat mig för EHEIM och deras produkter varför jag med lätthet kryssar genom deras produktutbud, om du sen gnäller över att jag inte ägnade tid åt att googla fram några aktuella länkar till återförsäljare av ditt ytterfilter så kan jag bara beklaga men samtidigt konstatera att om du lagt hälften av det arbete ditt förra inlägg tog på att använda valfri sökmotor så hade du sluppit sitta här och tycka att jag är konstig.
#15 - 8 december 2008 19:26
Gaffel skrev:
Kalla det hjälp till självhjälp, själv äger jag och har intresserat mig för EHEIM och deras produkter varför jag med lätthet kryssar genom deras produktutbud, om du sen gnäller över att jag inte ägnade tid åt att googla fram några aktuella länkar till återförsäljare av ditt ytterfilter så kan jag bara beklaga men samtidigt konstatera att om du lagt hälften av det arbete ditt förra inlägg tog på att använda valfri sökmotor så hade du sluppit sitta här och tycka att jag är konstig.

Tur att det finns forum så du kan mästra runt med dina kunskaper och ge hjälp till självhjälp till folk som du tycker borde kunna mer än dom gör. [COLOR=red]Du kan googla hur mycket du vill men kommer aldrig hitta någon som säljer kopplingar till detta filter på nätet. Man kan ringa och fråga alla butiker men det var för att slippa det som jag la ut frågan här[/COLOR]. Skulle alla leva efter dina råd att googla så fort man undrar nåt så skulle forumen inte finnas och du skulle inte ha någonstans att få utlopp för ditt behov att visa vad du kan.
#16 - 9 december 2008 02:11
Stomatol skrev:
Tur att det finns forum så du kan mästra runt med dina kunskaper och ge hjälp till självhjälp till folk som du tycker borde kunna mer än dom gör.
Begär inte mer av andra än jag begär av mig själv, om du sen vill kalla det att mästra så får det stå för dig.
Stomatol skrev:
[COLOR=red]Du kan googla hur mycket du vill men kommer aldrig hitta någon som säljer kopplingar till detta filter på nätet. Man kan ringa och fråga alla butiker men det var för att slippa det som jag la ut frågan här[/COLOR].
Jag tycker det är en arrogant inställning att begära att andra ska ödsla tid och energi på att leta efter någonting som du själv tydligen redan bestämt är en omöjlighet.
Stomatol skrev:
Skulle alla leva efter dina råd att googla så fort man undrar nåt så skulle forumen inte finnas och du skulle inte ha någonstans att få utlopp för ditt behov att visa vad du kan.
Om du ska citera mig så föreslår jag att du använder "quote" funktionen så att du citerar mig rätt, dessutom bestrider jag ditt påstående att internet forum skulle upphöra om alla lärde sig att använda sökmotorer på rätt sätt, om man tar dig själv som ett prakt exempel så antar jag att du INTE skrev JEBO +återförsäljare, prova det på engelska eller tyska innan du förklarar krig, till syvende och sist var dom länkar jag hittade och la upp ett svar på Narii's inlägg där han förklarade ett eheim 1018 varandes antikt, mycket riktigt vilket både han och jag vet, vad han men inte du vet är att han har ett eheim 1018 med trasigt impellerhus vilket var vad mina länkar pekade till, dessutom är en av människans största laster en önskan att vara omtyckt, om man blir det genom att kunna produktutbudet hos eheim vet jag faktiskt inte men eftersom den kunskapen är en droppe i ett stort hav av akvaristik så antar jag att den blott är marginell.

Ha en bra natt och lycka till med googlandet.
#17 - 10 december 2008 01:06
Utan att strö salt i såren undrar jag om du lyckats uppbringa reservdelarna till ditt ytterfilter?
#18 - 12 december 2008 20:22
Gaffel skrev:
Utan att strö salt i såren undrar jag om du lyckats uppbringa reservdelarna till ditt ytterfilter?

Såret har läkt så saltet biter inte. :)
Nej, men jag har haft fullt upp med annat så jag kan inte säga att jag har engagerat mig. Ska ta en tur i affärer i helgen och forska lite.

Annons