Koppartetra fundering

#1 - 11 januari 2005 21:47
Skaffade 19st koppartetror oj va fina, sedan började nått ske.
Det vart nån mindre, en tappade ögat.... 1 fick som ett sår.
Och sedan hittar jag orsaken 1 satt i käften på min hantelciklid !!!!!!
Och ända är inte mina hantlar direkt stora än och tetrona inte små heller.
Dom verkar ju lämna mina kardinal ifred.

Fick panik och flyttade mina kopparteror (ca 13st kvar) till mitt 130l kar där jag har ancistrus med yngel.
Men en sak som är märkligt tetrona vart galna dom håller på jaga varandra som tokar, verkar som det är några av dom som ständigt ska jaga runt alla andra.
Varför gör dom så?? Nån annan som sett nått liknande?
#2 - 11 januari 2005 22:11
[QUOTE=Patrik_Tq]
Men en sak som är märkligt tetrona vart galna dom håller på jaga varandra som tokar, verkar som det är några av dom som ständigt ska jaga runt alla andra.
Varför gör dom så?? Nån annan som sett nått liknande?[/QUOTE]

Vet inte varför dom gör så men jag har koppartetror och de har alltid hållit på precis som du beskriver att jaga varann. Jag köpte mina när en affär hade utförsäljning billigt av koppartetror, i affären såg de grå o trista ut men ujj så vackra o coola dom är när dom är sitt verkliga jag. Gillar denna tetra skarpt!

Mvh Jari
#3 - 12 januari 2005 03:37
Jodå, jag har också haft koppartetror och dom håller hela tiden på att jaga varandra och fara runt. Dom kan stressa andra fiskar rätt bra. Dom är också väldigt lättlekta. Mina höll på och lekte kl 21 strax innan lyset slocknade typ varje kväll.
Men dom blir ju ruggigt snygga efter ett tag. Inte alls till sin fördel i akvariebutiken.
#4 - 12 januari 2005 12:11
Gillar dom skarpt med, jisses så fina tetror när dom får färg.

Ser att det är fler som märkt att dessa jagar varandra rätt flitigt, dom gjorde inte så i stora karet utan dom började när jag flyttade dom.
Nåja bara låta dom va och se vad som sker :)
#5 - 12 januari 2005 12:25
Om du vill ha yngel måste du nog flytta ett eller några lekpar till ett litet kar med en massa växter eller annat som hindrar dom att direkt äta upp rommen. Annars blir det nog knappast yngel. Men dom är inte svåra att få yngel på.
#6 - 12 januari 2005 12:57
Äh jag struntar i yngel, har dom för att dom är fina :)

Annons