Köper du handdukar på jysk, ica eller netto?

#1 - 31 oktober 2006 18:59
Se på tv1 nu!
Fy vad vi är pestiga i den västerlänska världen.
#2 - 31 oktober 2006 21:32
missade det. vad handlade det om? (handukar ja, men exakt vad).
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 31 oktober 2006 21:48
bena skrev:
missade det. vad handlade det om? (handukar ja, men exakt vad).

barnarbete, vidrig arbetsmiljö, miljöföroreningar etc. etc. allt för att vi skall kunna köpa biligare kläder, tyger, handdukar etc.
#4 - 31 oktober 2006 21:53
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Tack för uppmaningen solbacka, jag hade inte sett det om du inte påannonserat det. Vad skall man säga? Bestört! Arma människor som stod barfota upp till knäna i blekningsmedel och öste i syra :(! Ont i magen fick jag!![/COLOR][/FONT]
#5 - 1 november 2006 08:36
barnarbete, vidrig arbetsmiljö, miljöföroreningar etc. etc. allt för att vi skall kunna köpa biligare kläder, tyger, handdukar etc.

det heter inte barnarbete, det heter "av barn, för barn" ;)

vi skulle behöva fler företag som mah-jong.
#6 - 1 november 2006 08:56
Sedan släppte de ut den stinkande sörjan i naturen....
#7 - 1 november 2006 09:27
solbacka skrev:
Sedan släppte de ut den stinkande sörjan i naturen....

låt mig gissa... indien?
#8 - 1 november 2006 09:29
ja
#9 - 1 november 2006 11:32
solbacka skrev:
ja

deras lagar är rätt liberala gentemot negativ miljöpåverkan.
men ska man vara skral, så är det ju ingen som egentligen gör fel, eftersom lagarna följs i alla led... för lagarna kan ju aldrig ha fel ju ;)
#10 - 1 november 2006 12:04
Jo, men företagen jysk, netto, ica m.fl. lovar attt de ska följa de europiska lagarna, tror ja? Det skulle tillverkas miljövänligt och säkert.
Men en motsatt sida är ju att dessa människor har blivit arbetslösa nu.....och har det säkert ännu värre....ingen mat, bostad o.s.v.
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 1 november 2006 12:39
solbacka skrev:
Jo, men företagen jysk, netto, ica m.fl. lovar attt de ska följa de europiska lagarna, tror ja? Det skulle tillverkas miljövänligt och säkert.

Men en motsatt sida är ju att dessa människor har blivit arbetslösa nu.....och har det säkert ännu värre....ingen mat, bostad o.s.v.

Det har de lovat tidigare också utan att följa vad de lovat.
Apropå arbete så tycker jag inte det argumentet håller heller i så fall skulle man ju kunna tillåta vad som helst med samma motivering - barn som prostituerar sig etc. - de får ju jobb
Förövrigt så framgick det ju också av programmet att tillverkningen fortfarande skulle gå med vinst även om alla regler följdes.
#12 - 1 november 2006 12:42
Man får hoppas att de håller vad de lovar, vilket de säkert inte gör :( Man är glad och tacksam att man födde i detta landet. Blir lite sur på folk som gnäller över småsaker här, när andra i andra länder har det svårt.

Annons