köpa växter-var?

#1 - 20 mars 2010 15:06
Hej.
Hoppas att någon av er kanske kan svara på min fundering, har sett att IKEA säljer vattenväxter och det står att man kan ha dem i akvarium. men är det akvarium med fiskar i? vill gärna inte stoppa ner något giftigt så att alla dör. vill heller inte fråga personalen då jag inte 100% litar på att någon svarar ärligt med bra kunskap. vad tror ni?
#2 - 20 mars 2010 15:18
välkommen till zoopet-kan ej svara på din fråga men vet det finns flera liknande frågor med svar här i just detta forumet, skriv in ikea* i rutan "sök i det här forumet" så hittar du en del:)rutan finns på första sidan i forumet av växter å alger, där man ser alla frågorna
#3 - 20 mars 2010 15:22
Välkomen hit! Håller med föregående talar; gör gärna en sökning innan du startar en ny tråd för att undvika att vi svämmas över med trådar =)
#4 - 20 mars 2010 15:35
okej, tack för era tips men har letat runt ett tag och hittar inget:/ tror att jag är blind snart.
#6 - 20 mars 2010 15:46
hon undrade om växter från Ikea:) men det finns flera frågor och svar om du skriver ikea* i rutan "sök i det här forumet"(klicka på den för att kunna skriva) som finns just över första frågan/inlägget på första sidan som kommer upp då du går in på forumet Växter och alger- inte denna utan första:dhar nyss gjort det själv, försök igen:)
#7 - 20 mars 2010 15:50
nu har du en av frågorna uppe, nyss svar i den-kolla där-(såg nu att du kollade på den efter jag skrev det) fast den är ju flera år gammal om du ser på datumet innan din fråga där, fast de kanske svarar ändå
#8 - 20 mars 2010 18:32
Jag har köpt växter från ikea , de flesta växterna där finns i akvarieaffärer . Jag har de i mitt akvarie o de funkar jättebra! Jag tycker de är superbra, och de är mycket billigare än de i akvarieaffärerna! Så jag tipsar alla om att köpa växter på ikea istället ;)
#9 - 21 mars 2010 18:07
tack så mycket, ska köpa mig ett par växter nästa gång jag är på ikea.. hoppas dom funkar:)
#10 - 21 mars 2010 19:23
Har aldrig fattat vitsen med att handla på IKEA, växterna kostar mer och det är inte säkert att de är verkliga vattenväxter??

Annons